استاندار گلستان:

استاندار گلستان گفت: ۳۲۶ مدرسه استان در جریان سیل آسیب دیده بود که ۲۸۰ مدرسه نیازمند بهسازی بود که خوشبختانه کار تعمیرات آن به پایان رسید.

تعمیرات ۲۸۰ مدرسه سیل زده گلستان به پایان رسید

گزارش گلستان ۲۴؛ هادی حق شناس در گفتگوی زنده با برنامه پیگیری شبکه سراسری خبر در خصوص آخرین وضعیت مناطق سیلزده استان، اظهار کرد: دغدغه فعلی ساخت هفت هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی است که تا کنون برای ساخت ۶ هزار و ۴۸۶ واحد مسکونی سیلزده در بانک ها انعقاد قرارداد صورت گرفته است.

وی افزود: واحد هایی که تا کنون با آنان عقد قرارداد برای ساخت صورت نگرفته یا دچار مشکلات حصر وراثت هستند یا در حاشیه رودخانه ها بوده اند و یا مشکلاتی را با میراث فرهنگی دارند که تلاش داریم هرچه زودتر این مسائل هم رفع شود.

حق شناس ادامه داد: از بین واحدهای عقد قرارداد شده تا کنون پی کنی پنج هزار و ۵۷ واحد، فونداسیون سه هزار و ۶۶۳ واحد، اسکلت دو هزار و ۱۴۶ واحد ، سقف ۷۵۱ واحد و دیوار چینی ۴۷۲ واحد انجام شده و تلاش می کنیم قبل از آغاز فصل سرما بخش عمده از این منازل مسکونی تحویل داده شوند.

استاندار گلستان با بیان اینکه ۳۰ خانواده هنوز در چادر ساکن هستند، گفت: این افراد در اولویت قرار دارند و تلاش داریم تا پایان مهر منازل آنان را آماده کرده و تحویل دهیم.

حق شناس با اشاره به شروع سال تحصیلی جدید، یادآور شد: ۳۲۶ مدرسه استان در جریان سیل آسیب دیده بود که ۲۸۰ مدرسه نیازمند بهسازی بود که خوشبختانه کار تعمیرات آن به پایان رسید.

وی ادامه داد: ۲۴ مدرسه استان ۱۰۰ درصد تخریبی بود که از این تعداد ۱۷ مدرسه در حال ساخت است و مناقصه هفت مدرسه هم برگزار شده است.

استاندار گلستان خاطر نشان کرد: هیچ دانش آموزی اول مهر بدون مدرسه نخواهد بود و تلاش داریم ۱۱ مدرسه در حال ساخت را ظرف ماه های مهر و آبان به بهره برداری برسانیم.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار