خیمه سقا چند روزی در گرگان برپا شد تا واقعیت‌های کربلا را در یک برنامه انیمیشن سه بعدی به نمایش بگذارد، هفت دقیقه تاثیرگذار حاصل هنرمندی کسانی است که به فرهنگ دینی و اسلامی بها می‌دهند تا نسل جوان جذب کارهای فاخر شود.

مردم گرگان نظاره‌گر واقعه کربلا در «خیمه سقا» شدند

گزارش گلستان ۲۴؛ وارد خیمه سقا شدیم، این خیمه جنب پارک‌شهر گرگان حدود 10 روز برپاست و آخرین روزی است که برنامه انیمیشن سه بعدی واقعیت‌های کربلا روی پرده می‌رود و در هفت دقیقه قرار است چنان غوغایی به پا کند که پیر و جوان، زن و مرد برای دیدن این رویداد فرهنگی لحظه شماری می‌کنند.

جاذبه‌های انیمیشن سه بعدی آنقدر زیبا صحنه‌های کربلا را به تصویر کشیده که مردم اتفاقات تلخی که بر علمدار کربلا گذشت به خوبی مجسم می‌کنند، نشانه‌های اثرگذاری این برنامه کوتاه اما تاثیرگذار از ریختن اشکی نمایان است که بر گونه مردم سرازیر شده است.

استقبال بی‌نظیر از یک رویداد خوب فرهنگی حکایت از آن دارد که مردم تشنه برنامه‌های مفید و غنی هستند اگر متولیان فرهنگی استان این دغدغه را در خود ایجاد کنند تا به نیازهای واقعی مردم پاسخ دهند.

دفر استانی سازمان سراج در استان گلستان موقعیتی فراهم کرد که عزاداران حسینی در ایام محرم امسال مصیبت‌های سختی که بر ماه بنی هاشم حضرت ابوالفضل (ع) گذشت در دقایقی کوتاه با گوشت و پوست خود احساس کنند و این انتظار وجود دارد که پخش این انیمیشن به این نقطه ختم نشود و در مدارس، مساجد و حتی هیئت‌های عزاداری امکان و بستر به تصویر کشیدن آن وجود داشته باشد.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار