با توجه به سخنان استاندار گلستان در جلسه ستاد میگو استان مطرح شد؛

استاندار گلستان در جلسه ستاد میگو استان گفت: از ابتدای مشکلاتی که برای میگو گمیشان ایجاد شد تا به امروز ده ها نامه به مدیران ملی ارائه شد و پیگیری جدی صورت گرفت اما به دلیل آنکه نگرانی در زمینه امنیت غذایی برای مردم ایجاد نشود ، اقدامات صورت گرفته کمتر در رسانه ها ارائه شد.!

ظن حملات بیوتروریستی به مزارع پرورش میگو گلستان/ تخم‌های آلوده‌ای که از آمریکا و فرانسه راهی ایران شدند/ استاندار نتیجه را به مردم اعلام کند

 به گزارش گلستان24؛چندی پیش عضو هیئت مدیره  اتحادیه سراسری شرکت‌های تعاونی‌های ماهیان سردآبی مدعی شد که:واردات تخمهای خارجی به کشورمان باعث شد که مراکز تکثیر تخم داخلی آلوده شود که در این ارتباط ظن بیوتروریسم بودن و نقش دیگر کشور ها مانند فرانسه، اسپانیا، آمریکا و برخی دیگر از کشورهای اروپایی مطرح است، زیرا باعث کاهش تولید داخلی و جایگزینی واردات شد.

وی مدعی شد که هدف دیگر کشورهای رقیب این بود که تولید تخم ماهی قزل آلا در ایران از بین برود تا آنها خود به تنهایی بتوانند نیاز بازار ایران را تامین کنند؛ در دهه 80 کل نیاز به تخم این ماهی در کشور تولید میشد  اما در دهه 90 بخش عمده ای از تولیدات ما در این بخش از دست می رود و کشور وابسته شد.

 حالا از دومین نشست ستاد میگو خبرهای مبهمی مخابره می شود که بیش از همه استاندار و اداره کل پدافند غیرعامل استانداری می بایست صریحا پاسخ بدهند که دقیقا چه اتفاقی افتاده است ؟ آیا ظن حملات بیوتروریستی به مزارع پرورش میگو استان گلستان در دستور کار قرار گرفته است و  مدنظر مسولین است ؟ اگر آری!چرا در سطح یک ستاد این موضوع پیگیری می شود و اگر نه چرا نتایج علمی و کارشناسی رسما اعلام نمی شود ؟

‍  به این بخش از سخنان دکتر حق شناس استاندار گلستان در جلسه ستاد میگو استان با حضور دکتر خون میرزایی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات کشور، توجه کنید:

از ابتدای مشکلاتی که برای میگو گمیشان ایجاد شد تا به امروز ده ها نامه به مدیران ملی ارائه شد و پیگیری جدی صورت گرفت اما به دلیل آنکه نگرانی در زمینه امنیت غذایی برای مردم ایجاد نشود ، اقدامات صورت گرفته کمتر در رسانه ها ارائه شد.!

وی با اشاره به ده مصوبه این جلسه , افزود :باید کمیته ای با مسئولیت استانداری تشکیل و چشم اندازی از پرورش میگو با توجه به احتمال وجود بیماری ها تهیه شود.

 ادارات شیلات و دامپزشکی باید در فرصت باقی مانده تمام اقدامات پیشگیرانه را صورت دهند تا در سال آینده شاهد این مشکلات نباشیم .

 همچنین استاندار گلستان خواستار اجرای پروتکل امنیت زیستی از سوی دامپزشکی شد و افزود: فاز دوم پرورش میگو متوقف خواهد شد و اگر چنانچه تا سال آینده مسائل و مشکلات میگو رفع شد در خصوص آن تصمیم گیری خواهد شد." 

? آقای استاندار ! بعد از موضوع گندم در گنبد این دومی موضوعی است که جنابعالی از خبر تهدیدات احتمالی آن اعلام اطلاع نموده و آنرا اعلان عمومی نمودید !بله جنابعالی مسول و مقام عالی  امنیتی استان هستید و متولی تامین احساس امنیت مردم نیز هستید اما با این نوع از خبر و اطلاع رسانی از جلسه آیا احساس امنیت غذایی مردم تامین می شود ؟ اگر در این مدت اتفاق خاصی می افتاد مسولیت آن با چه کسی می بود ؟ و بعد از این با چه کسی خواهد بود ؟ 

 اقدامات شما و همکارانتان ارزنده و قابل تقدیر است اما برای تامین احساس امنیت و پیشگیری از نگرانی های مد نظر جنابعالی راه های دیگری هم وجود دارد که نیاز به مشاورین امین و مطلعی دارید.

به قلم حسن بیارجمندی 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار