در پی حادثه تروریستی پاریس، روزنامه‌های اصلاح‌طلب یکپارچه غم و اندوه شده و به تابلوهای تسلیت بدل شدند و عده‌ای نیز برای نشان‌دادن اندوه خود از این ماجرا بیرون سفارت فرانسه در تهران تجمع و شمع روشن کردند که این روزنامه‌ها آن را نیز به طور چشمگیر پوشش دادند.

کاش‌شیعیان نیجریه،برای رسانه های اصلاح‌طلب‌اهل پاریس‌بودند!+تصاویر
 به گزارش گلستان24، استانداردهای دوگانه اصلاح‌طلبان در مسائل بین‌الملل، سیاست خارجی را رقم زده که به دور از شعار «‌نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی»‌ است که همانطور که بر سر در ساختمان وزارت خارجه منقوش شده، به عنوان اصلی اساسی سرلوحه کار دستگاه دیپلماسی کشورمان نیز قرار دارد.

سیاست معطوف به غرب اصلاحات به دو جهت برای کشورمان مشکل ایجاد می‌کند. رویای غربی اصلاح‌طلبان بی‌َشک یک رویای دست نیافتنی است؛ چراکه غرب هیچ گاه به کشورمان به عنوان یک شریک نگاه نمی‌کند و رفتارهای حیله‌‌گرانه کشورهای غربی نیز به وضوح نشان داده است که غرب به هیچ وجه قابل اعتماد نیست و از سوی دیگر چنین رفتاری باعث می‌شود که ظرفیت های دیگر حوزه بین‌الملل نیز نادیده گرفته و به طور کل ایران از عرصه‌های مختلف بین‌الملل با دست خالی بازگردد.

این استاندارد دوگانه در رفتار روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب به خوبی مشاهده می‌شود. با وجود اتفاقات مهم نیجریه علیه شیعیان این کشور و رهبر آنان «شیخ زکزاکی» که با عکس‌های نگران‌کننده از مجروحیت وی همراه شده است اما روزنامه‌های اصلاح‌طلب بعضا کوچکترین واکنشی به این امر نشان نداده‌اند.

این درحالی است که در ماجرای حادثه تروریستی پاریس روزنامه‌های اصلاح‌طلب یکپارچه غم و اندوه شده و به تابلوهای تسلیت بدل شدند و عده‌ای نیز برای نشان دادن غم و اندوه خود از این ماجرا بیرون سفارت فرانسه در تهران تجمع و شمع روشن کردند که روزنامه‌های اصلاح‌طلب آنرا نیز به طور چشمگیری پوشش دادند.

البته رفتار دوگانه اصلاح‌طلبان در چنین مسائلی سابقه زیادی دارد و در همان زمان نیز رسانه‌های اصلاح‌طلب با بی‌اعتنایی حادثه تروریستی بیروت که همزمان با حادثه پاریس اتفاق افتاد را از قلم انداختند.

این درحالی است که شیعیان نیجریه که جمعیت قابل توجهی را تشکیل می دهند و چشم امید به حمایت و همراهی کشورهای مسلمان از جمله کشور ما دارند، سهمی در روزنامه‌های امروز اصلاح‌طلب نداشتند تا مشی دوگانه جریان معطوف به غرب به خوبی نمایان شود. جالب اینجاست که فرانسوی‌ها نیز در نیجریه نفوذ بسیاری دارند و برخی از کارشناسان نقش فرانسه را در کنار رژیم‌‌های صهیونیستی و سعودی در خلق این ماجرای دهشتناک همتراز می‌بینند.

این درحالی است که از نظر کار حرفه‌ای خبری نیز با توجه به ارزش دربرگیری معنوی، شیعیان نیجریه در جایگاه والاتری از شهروندان فرانسه نزد افکارعمومی کشورمان برخوردارند و واقعه نیجریه نیز ابعاد بیشتری داشته که حتی رهبر شیعیان این کشور را در بر می‌گیرد و از این لحاظ برای کشورمان مهمتر بوده است.

تصاویر صفحه اول روزنامه‌های اصلاح‌طلب پس از این دو واقعه بهتر عمق سیاست دوگانه این جریان را نشان می‌دهد:

 

http://www.jahannews.com/images/docs/000461/n00461493-t.jpg

http://www.jahannews.com/images/docs/files/000461/nf00461493-1.jpg

http://www.jahannews.com/images/docs/files/000461/nf00461493-2.jpg

http://www.jahannews.com/images/docs/files/000461/nf00461493-3.jpg

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار