میرقاسم پور از ثبت نام ۱۱ هزار گلستانی جهت شرکت در پیاده روی اربعین حسینی در سامانه سماح خبر داد.

پیش بینی اعزام ۴۰ هزار گلستانی در ایام اربعین

به گزارش گلستان ۲۴؛ «سیدعلی میرقاسم پور» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: تا کنون 11 هزار نفر از مردم استان گلستان در سامانه سماح برای شرکت در اربعین حسینی ثبت نام کرده اند که از این تعداد 6 هزار نفر درخواست اعزام گروهی داده اند.

 

مدیر حج و زیارت گلستان افزود: برای اعزام زائران هماهنگی لازم با اداره کل راه و ترابری استان انجام شده و تا پایان هفته نرخ کرایه اتوبوس اعلام می شود.

 

وی تصریح کرد: با توجه به حذف ویزا تعداد زائران افزایش می یابد و از زائران درخواست می شود تا به صورت گروهی اعزام شوند و از سفر انفرادی خودداری کنند.

 

میرقاسم پور هزینه ثبت نامه زائران برای اعزام به عتبات در ایام اربعین را 25 هزار تومان اعلام کرد و اظهارداشت: این هزینه شامل؛ ثبت نام در سامانه سماح، بیمه و صدور کارت شناسایی است.

 

وی خاطرنشان کرد: برای هر گروه از زائرانی از سوی دفاتر زیارتی اعزام می شوند، یکی از مدیران کاروان های زیارتی به عنوان سرگروه انتخاب و راهنمایی زائران را برعهده خواهند داشت.

 

مدیر حج و زیارت گلستان با بیان اینکه سال گذشته 23 هزار نفر از استان گلستان در پیاده روی اربعین شرکت و اعزام شدند، گفت: امسال با توجه به حذف ویزا پیش بینی می شود 30 تا 40 هزار نفر از استان گلستان اعزام شوند.

 

وی یادآور شد: 50 دفتر زیارتی و یک دفتر موقت در سرخنکلاته در این ایام در استان فعال هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار