تجهیز کارگاه مرمت میراث جهانی گنبدقابوس، آمار شش ماهه ورود گردشگر به بوم‌گردی‌های استان و ثبت نام بیش از ده هزار گلستانی برای حضور در مراسم اربعین از جمله خبرهای امروز دوشنبه گلستان است.

اخبار کوتاه استان گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ کریمی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: تجهیز کارگاه مرمت میراث جهانی گنبدقابوس از ۳۱ شهریور آغاز شد و برای حفظ ایمنی بازدیدکنندگان در زمان نصب داربست، بازدید از این اثر امکان پذیر نخواهد بود.

طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا دو هفته نصب داربست کامل و پس از تکمیل، عملیات بوته زدایی و مرمت انجام خواهد گرفت.

**

دادستان عمومی و انقلاب گرگان از افزایش ۱۴.۶ درصدی سرقت‌ها در استان خبر داد و گفت: طبق تفاهم‌نامه‌ با سپاه و نیروی انتظامی، فعالیت گشت‌های رضویون در محله‌های مختلف افزایش خواهد یافت.

**

طرح مهر تا مهر با همکاری دهیاری روستای قرنجیک خواجه خان گمیشان توسط جمعیت هلال احمر اجرا و بیش از ۵۰۰ بسته آموزشی و نوشت افزاری بین دانش آموزان این روستای سیلزده توزیع شد.

**

مدیر حج و زیارت گلستان گفت: تاکنون ۱۰ هزار و ۵۰۰ گلستانی در سامانه سماح برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین حسینی ثبت نام کردند.

سید علی میرقاسم پور اظهار داشت: پارسال ۲۳ هزار گلستانی به سفر اربعین مشرف شدند و پیش بینی می شود که امسال این رقم به حدود ۴۰ هزار نفر برسد.

**

احمد تجری معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت : از اول فروردین امسال تاکنون ۳۲ هزار و ۹۸۵ گردشگر در بوم‌گردی‌های استان گلستان اقامت کردند که از مجموع این تعداد اقامت، کلاله با ۹ هزار و ۵۱۹ مورد، علی آبادکتول با هفت هزار ۵۸۵ مورد و گالیکش با چهار هزار و ۴۵ مورد بیشترین اقامت را در بوم‌گردی های استان به خود اختصاص دادند.

**

رییس کل دادگستری گلستان گفت: رسیدگی به پرونده اخلال در نظام اقتصادی موسوم به پرونده پرهام از هفت مهر در دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی استان به صورت علنی آغاز می‌شود.

هادی هاشمیان، پرونده کلاهبرداری ۲۲۰ میلیارد تومانی شرکت لیزینگ خودرو پرهام را از نمونه‌های بی توجهی مردم نسبت به حفظ مال خود و اعتماد نابجا دانست و گفت: این پرونده سه هزار شاکی دارد که دو هزار و ۵۰۰ نفر آن گلستانی هستند.

**

صفری سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری گرگان  از ایجاد شهرک بازیافت در گرگان خبر داد و گفت: شهرداری به تنهایی از پس ساماندهی ضایعاتی‌ها برنمی‌آید و همه دستگاه‌های اجرایی باید برای ساماندهی این واحدها با شهرداری همکاری کنند.

وی اظهارداشت: شهرک بازیافت در شهر گرگان ایجاد می شود تا واحدهای خریداری ضایعات در یک محل تجمیع شوند که این اقدام، نظارت بر این واحدها را تسهیل کرده و یکی از راه‌های کاهش سرقت و جلوگیری از خرید اموال مسروقه است.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار