معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش گلستان از اضافه شدن سه هزار مترمربع به فضای ورزشی مدارس گلستان تا ۲۶ مهر ماه امسال خبر داد.

اضافه شدن ۳۰۰۰ مترمربع فضای ورزشی به مدارس گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ رضا طبرسا اظهارکرد: آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد تأثیرگذار در پرورش و تربیت دانش آموزان تلاش دارد در تمام ساحت های تربیتی شش گانه که در سند تحول بنیادین و برنامه ششم توسعه می باشد ورود کند.

طبرسا گفت: در حوزه تربیت بدنی ما به دنبال سواد حرکتی هستیم یعنی علاوه بر سواد دانشی نگاه مان به دنبال این است که بتوانیم نسلی تربیت کنیم که حداقل بتوانند نیازهای جسمی خود را بر اساس ساحت زیستی و بدنی پاسخ دهند.

وی افزود: سرانه ورزشی در استان گلستان علیرغم رسیدن به نقطه مطلوب وضعیت بهتری را نسبت به سایر استان ها دارد از جمله اینکه در بین ۳۲ استان با ۳۷ صدم متر مربع در جایگاه مناسبی است.

طبرسا گفت: در سال گذشته با حمایت مدیر کل  و مدیران شهرستان ها سه هزار و ۵۰۰ متر مربع به فضای ورزشی مدارس استان اضافه شد و تا هفته تربیت بدنی هشت کلاس درس تربیت بدنی در مدارس ابتدایی با اولویت مدارس دخترانه در شهرستان های استان در حدود هزار و ۸۰۰ مترمربع پس از تجهیز کامل وسایل ورزشی از قبیل تشک تاتامی و وسایل شنای سوئدی، دیواره های صخره نوردی، ترامپولین، میز تنیس، شطرنج، طناب های معلق و اقلام دیگر تحویل خواهد شد و همچنین یک سالن ورزشی به متراژ هزار و ۲۰۰ متر هم در اختیاردانش‌آموزان قرار خواهد گرفت که در مجموع سه هزار متر مربع به فضای ورزشی در هفته تربیت بدنی اضافه خواهد شد.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار