مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه ۸۰ نفر از دانش‌آموزان گلستانی در کنکور امسال رتبه زیر هزار کسب کردند، گفت: پایگاه‌های انتخاب رشته در همه شهرستان‌ها راه‌اندازی شده است.

دانش‌آموزان گلستانی ۸۰ رتبه زیر ۱۰۰۰ در کنکور کسب کردند

به گزارش گلستان ۲۴؛ احسان گوهری‌راد صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در کنکور امسال 25 هزار و 333 دانش‌آموز گلستانی شرکت کردند که 10 هزار و 586 نفر آنان برای نخستین بار در این آزمون شرکت کرده بودند.

وی با بیان اینکه نسبت به سال‌های قبل درصد قبولی دانش‌آموزان استان بالاتر رفته است، گفت: تعداد دانش‌آموزانی که رتبه زیر هزار را کسب کردند نسبت به سال قبل بیشتر شده است و از مراوه‌تپه تا بندرگز را شامل می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه 80 نفر از دانش‌آموزان گلستانی در کنکور امسال رتبه زیر هزار کسب کردند، افزود: پایگاه‌های انتخاب رشته در همه شهرستان‌ها راه‌اندازی شده و با کمترین هزینه آماده ارائه مشاوره به دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان است.

وی خاطرنشان کرد: مشاوران پایگاه‌های انتخاب رشته، تمامی اطلاعات پایه، ظرفیت دانشگاه‌ها، آینده شغلی رشته‌های مختلف و غیره را در اختیار دارند و می‌توانند بیشترین کمک را برای انتخاب رشته به خانواده‌ها داشته باشند.

گوهری‌راد از همه کسانی که در کنکور امسال مجاز به انتخاب رشته شدند خواست به مراکز و پایگاه‌های مورد اعتماد برای انتخاب رشته مراجعه کنند و گفت: متأسفانه تعداد زیادی از دانش‌آموزانی که در کنکور رتبه‌های مدنظرشان را کسب نمی‌کنند، انتخاب رشته هم انجام نمی‌دهند و یکسال دیگر صبر می‌کنند. این در حالی است که امکان کسب رتبه زیر هزار در سال‌های بعد به دلیل ورود دانش‌آموزان جدید و همچنین شرکت افرادی که یکی، دوسال و یا حتی بیشتر پشت کنکور مانده‌اند، سخت‌تر می‌شود.

وی بیان داشت: در کنکور امسال از مجموع 25 هزار و 333 نفری که از استان گلستان شرکت کرده بودند 14 هزار و 347 نفر آنان دانش‌آموزان سال‌های قبل هستند.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار