مدیرکل کمیته امداد استان گلستان گفت: ۱۰۰ واحد مسکونی تا ۱۵ مهرماه تحویل مددجویان سیل‌زده کمیته امداد می‌شود

۱۰۰ واحد مسکونی تا ۱۵ مهرماه تحویل مددجویان سیل‌زده کمیته امداد می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ اسکندر اسکندری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، درباره اقدامات کمیته امداد استان گلستان برای تامین مسکن مددجویان  سیل‌‌زده استان گفت: پس از بروز سیل در استان گلستان خانه‌های زیادی تخریب شد که در این بین  ۳ هزار مددجوی کمیته امداد که خانه‌هایشان به طور کلی تخریب شده بود، شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه پرویز فتاح رئیس کمیته امداد وقت در دیدار از استان سیل‌زده لرستان، تعداد سهم و اعتبارات را افزایش داد، اظهار کرد: ۳ هزار و ۴۰۰ مورد احداث خانه‌های تخریب شده و ۳ هزار و ۶۴۵ مورد تعمیرات خانه از کل استان اعلام شد که تاکنون تعمیرات ۳ هزار و ۴۶ مورد خانه به اتمام رسیده است و مابقی خانه‌ها تا پایان مهر ماه به اتمام خواهد رسید.

اسکندری ادامه داد:‌ تاکنون برای احداث هزار و ۶۷۲ واحد با بانک قرارداد منعقد شده که در تعهد کمیته امداد باید ۱۰۰ واحد تا ۱۵ مهرماه تحویل داده شود.

وی اضافه کرد: به دلیل اینکه مددجویان سالمند تحت پوشش که پس از سیل به منازل اقوام یا فرزندانشان رفته و روستایشان را ترک کرده بودند به ۴۰۰ نفر می‌رسد، این تعداد خانه احداث و به آنها تحویل داده خواهد شد.

وی عنوان کرد: به خانواده های مددجوی کمیته امداد سیل زده که حدود ۴ هزار خانوار هستند مستمری حقوق پرداخت شد و حقوق ۱۶۱ هزار تومان تا ۵۱۲ هزار تومان با توجه به نفرات به صورت ویژه از تک نفره ۳۰۰ هزار تومان تا ۷۰۰ هزار تومان به تعداد نفرات داده شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار