رئیس کل دادگستری گلستان گفت: رسیدگی به پرونده اخلال در نظام اقتصادی موسوم به «پرهام» از فردا در دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی استان به صورت علنی آغاز می‌شود.

پرونده کلاهبرداری میلیاردی پرهام آزادشهر
به گزارش گلستان ۲۴؛ هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان گفت: جرایم دارای اولویت در استان از جمله سرقت مستوجب تعزیر، ضرب و جرح عمدی، توهین به اشخاص عادی، تهدید، تخریب، نگهداری موادمخدر، کلاهبرداری، خیانت در امانت و افترا در ۵ ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۰.۲ درصدی یافته است.
 
فقط ضرب و جرح غیرعمدی و تصادفات در این مدت ۴.۷ درصد کاهش پیدا کرده است.
 
او گفت: شهرستان‌های کردکوی، گالیکش و گمیشان به ترتیب بیشترین میزان وقوع سرقت‌ها را داشته‌اند.
 
رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه اقدامات دستگاه‌های مختلف در برخورد با جرم باید پیشگیرانه باشد، خاطرنشان کرد: متأسفانه مردم و ما مسئولان در زمینه پیشگیری از وقوع جرم خوب عمل نکرده‌ایم.
 
او پرونده کلاهبرداری ۲۲۰ میلیارد تومانی یک شرکت لیزینگ خودرو تحت عنوان پرهام را از نمونه‌های بی توجهی مردم نسبت به حفظ مال خود دانست و گفت: این پرونده سه هزار شاکی دارد که دو هزار و ۵۰۰ نفر آن گلستانی هستند.
 
در سال ۹۲ متهمان این پرونده ۲۰۰ میلیارد تومان فقط از مردم شهرستان آزادشهر کلاهبرداری کرده بودند.
 
دادگاه «پرهام» علنی برگزار می‌شو‌د، متهمان ۲۰۰ میلیارد تومان اختلاس کردند.
 
هاشمیان با اشاره به افزایش ۶۳ درصدی کلاهبرداری در استان از ابتدای امسال اظهارداشت: به رغم همه اطلاع‌رسانی‌هایی که در پرونده پرهام انجام شد، مدتی قبل یک نفر در گرگان دستگیر شد که به همان شیوه ۲ میلیارد تومان از ۱۰۰ نفر کلاهبرداری کرده بود.
 
رئیس کل دادگستری استان خاطرنشان کرد: رسیدگی به پرونده پرهام در دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی استان از ۷ مهرماه امسال آغاز می‌شود.
 
او تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی به ویژه اعضای شورای پیشگیری از وقوع جرم باید برنامه‌های خود را در زمینه پیش‌بینی و پیشگیری از وقوع جرم ارائه و اجرا کنند تا کار به برخورد‌های انتظامی و قضایی نکشد.

/باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار