حجت‎الاسلام قاسمی گفت: پرونده‎های ۱۰ جرم نخستی که وارد دادگستری شده روند افزایش در سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۶ نشان می‎دهد.

میزان پرونده‎های ۱۰ جرم نخست در دادگستری گلستان افزایش یافت

به گزارش گلستان۲۴؛ حجت‎الاسلام مهدی قاسمی وناجمی» امروز(شنبه 25 خرداد) در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان گلستان اظهار کرد: در سال 1397 شورای پیشگیری از جرائم  پنج جلسه با 34 مصوبه برگزار کرد و در شهرستان‎ها نیز 54 جلسه با 310 مصوبه در سال گذشته این شورا برگزار کرده است.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان ادامه داد: پرونده‎های  10 جرم نخستی که وارد دادگستری شده روند افزایش در سال گذشته نشان می‎دهد و تنها در ضرب و جرح عمدی 0.3 درصد شاهد کاهش پرونده بودیم.

 

حجت‎الاسلام قاسمی یادآور شد: ورودی  پرونده‎های ما در سال 1397 در  مقاسیه با سال 1396 سرقت 14 درصد، توهین به اشخاص 25 درصد، جرائم عمدی بر اثر تصادفات رانندگی 7 درصد، تهدید 6 درصد، تخریب 14 درصد، نگهداری مواد مخدر 6 درصد، کلاهبرداری 34 درصد، خیانت در امانت 11 درصد و افطرا 17 درصد در دادگستری افزایش داشته است.

 

وی با بیان اینکه این نشان می‎دهد در شورای پیشگیری از جرائم به خوبی به وظایف عمل نکردیم، تاکید کرد: در پرونده‎های حقوقی نیز تنها در یک مورد کاهش نشان می‎دهد و در بقیه موارد افزایش داشته است.

 

معاون اجتماعی دادگستری گلستان متذکر شد: در شهرستان‎ها نیز جرائم ده‎گانه مشخص شده و در سرقت مستوجب تعزیر در شهر آق‎قلا، داشتی‎برون، گالیکش بیشترین کاهش را داشته است.

 

حجت‎الاسلام قاسمی یادآور شد: مراوه‎تپه، بخش کمالان و کلاله بدترین شرایط را در بخش سر قت در سال گذشته در مقایسه با سال 1396 داشته است.

 

وی گفت: در ضرب و جرائم عمدی آق‎قلا، علی‎آباد کتول و خان‎بیین شرایط بهتری را در کاهش پرونده‎ها نشان می‎دهد ولی در دیگر شهرستان و در شهرهای داشتی‎برون و بخش کمالان و کردکوی  وضعیت خوبی را شاهد نیستیم را شاهد هستیم.

 

معاون اجتماعی دادگستری گلستان خاطرنشان کرد: شهرستان آق‎قلا، خان‎‎ببین و نوکنده توفیق‎های بیشتری در میزان کاهش پرونده ها  توهین به اشخاص داشته است و کمالان، کردکوی و بندرترکمن بدترین شرایط را داشته است.

 

حجت‎الاسلام قاسمی بیان کرد: باید بررسی شود که چرا یک بخش(کمالان) در سطح استان بیشترین جرائم را دارد  و کمالان از حیث ناموفق بودند در کاهش میزان روند پرونده‎ها رتبه نخست تا سوم را دارد.

 

وی گفت: در بخش تشکیل پرونده‎های تصادفات داشتی‎برون، کلاله و رامیان بدترین وضعیت را در سال گذشته داشتند و شهرستان بندرگز، گمیشان و گالیکش بهترین شرایط را برخوردار بودند.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار