مدیر حج و زیارت استان گلستان گفت: تاکنون بیش از ۱۷ هزار گلستانی برای حضور در راهپیمایی اربعین حسینی امسال در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند.

بیش از ۱۷۰۰۰ گلستانی در سامانه سماح ثبت‌نام کردند
به گزارش گلستان ۲۴؛ سیدعلی میرقاسم پور مدیر حج و زیارت استان گلستان با اشاره به برنامه اعزام مردم استان به پیاده‌روی اربعین حسینی اظهارداشت: تاکنون بیش از ۱۷ هزار و ۱۹۲ نفر گلستانی برای حضور در راهپیمایی اربعین حسینی امسال در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند که پیش‌بینی می‌شود تا پایان مهلت نام‌نویسی این تعداد ۲ برابر شود.

او افزود: ۱۶ موکب استان گلستان در شهر‌های زیارتی عراق و مرز مهران در کشورمان برای خدمات‌رسانی به زائران فعال می‌شوند.

مدیرحج و زیارت استان گلستان گفت: این موکب‌ها خدمات مختلفی مانند اطلاع‌رسانی، اسکان، تغذیه و خدمات پزشکی ارائه می‌دهند.

میرقاسم پور با اشاره به اعزام نیرو‌ها از ۷ مهر ماه به کربلای معلی، اظهار کرد: تعداد موکب‌های استان امسال افزایش یافته و در کربلا، سامرا، نجف و ... این موکب‌ها برپا شده است.

مدیر حج و زیارت استان گلستان افزود: از همه متقاضیان اعزام به این سفر معنوی درخواست می‌کنم که سریع‌تر در سامانه سماح ثبت‌نام کنند و حتما دارای گذرنامه معتبر باشند و به پیام‌ها و اطلاعیه‌های رسمی توجه داشته باشند.

میرقاسم پور اظهار کرد: براساس هماهنگی‌های انجام شده، زائران می‌توانند بدون نیاز به اخذ روادید و به شرط ثبت‌نام در سامانه سماح و همراه با گذرنامه معتبر (حداقل ۳ ماه در زمان اعزام) برای زیارت اربعین امام حسین (ع) وارد کشور عراق شوند.

او گفت: با توجه به حذف ویزا تعداد زائران افزایش می‌یابد و از زائران درخواست می‌شود تا به صورت گروهی اعزام شوند و از سفر انفرادی خودداری کنند.
 
منبع : تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار