حجت الاسلام سید حسینی گفت: پس از طرح دعوی و تشکیل دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده اخلالگران نظام اقتصادی میزان شکات این پرونده افزایش یافته است.

افزایش تعداد شکات پرونده اخلال در نظام اقتصادی «پرهام»

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت الاسلام «سیدرضا سید حسینی» امروز (چهارشنبه ۱۰ مهر) در دومین نوبت رسیدگی به پرونده اخلالگران نظام اقتصادی مستقر در استان گلستان اظهار کرد: در کیفرخواست اولیه این پرونده ۲ هزار و ۷۳۳ نفر شاکی وجود داشته و متهمان ردیف دوم و سوم مبلغ ۹۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تومان در گلستان و در استان سیستان و بلوچستان که مربوط به متهم ردیف اول است ۱۳۰ میلیارد و  ۱۰۳ میلیون تومان وجوه مردم اخذ شده است.


دادستان مرکز استان گلستان ادامه داد: دو کیفرخواست در مرکز استان ایجاد شده و شکات جدیدی برای این پرونده وجود دارد و با توجه به آن که احاله دادرسی از طریق دیوان عالی مربوط به پرونده اولیه به شعب دادگاه ویژه رسیدگی در مرکز استان گلستان بوده این دادگاه برای رسیدگی به این پرونده شناخته شده است.


 وی خاطر نشان کرد: از کیفر خواست که صادر شده ۳۷ شاکی وجود داشته که یک شاکی مربوط به متهم ردیف اول و ۳۶ شاکی مربوط به متهمان ردیف دوم و سوم بوده است.


دادستان مرکز استان گلستان با بیان اینکه یک کیفرخواست نیز در شهرستان آزادشهر ایجاد شده است، افزود: پیش از این دادگاه برای تعدادی از شکات قرار منع تعقیب صادر کرده بود که با اعتراض شکات ۱۶ نفر از این افراد قرار جلب دادرسی برای آنها صادر شده است.


حجت الاسلام سیدحسینی تاکید کرد: با توجه به شکایت های انجام شده تعداد شاکیان به ۷۴ نفر افزایش یافته و جمع آنها به ۲ هزار و ۸۰۸ نفر رسیده است همچنین جمع کل مبلغ شاکیان در استان گلستان به ۱۰۵ میلیارد و ۶۱۴ میلیون تومان افزایش یافته است و جمع مبالغ شاکی متهم ردیف اول در سیستان و بلوچستان از ۱۳۰ میلیارد تومان به ۱۶۳ میلیارد و ۸۳۸ میلیون تومان افزایش یافت.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار