رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ راهبرد نیروهای مسلح را برگرفته از مکتب حسینی برشمرد و گفت: دکترین نیروهای مسلح انقلاب اسلامی دکترین نبرد عاشورایی است.

نبرد عاشورایی دکترین نیروهای مسلح انقلاب اسلامی

به گزارش گلستان ۲۴؛ امیر احمدرضا پوردستان شامگاه جمعه در سومین یادواره شهدای سادات گرگان و 72 شهید محله ایرانمهر گرگان اظهار کرد: انقلاب اسلامی به پشتوانه تفکر حسینی و عاشورایی به پیروزی رسید، تداوم عزت و اقتدار حرکت در همین مسیر است.

وی با اشاره به زیبایی واقعه عاشورا در نگاه حضرت زینب (س) تصریح کرد: در کلام این بانوی بزرگ اسلام که فرمود «ما رأیتُ الّا جمیلاً» وقتی دقیق می‌شویم دنیایی از معنا و معرفت می‌بینیم، گرچه دشمن در کربلا با بدذاتی از جمله تحریم آب و غذا، کشتن اطفال بی‌گناه، ظلم بر کودکان و زنان، تازاندن اسب بر پیکر شهدا و برهنه کردن پیکر اجساد شهیدان اوج حقارت خود را نشان داد.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: سیدالشهدا (ع) و حضرت زینب (س) با شناخت وارد میدان کربلا شدند و باور داشتند که فرجام و عاقبت این راه اسارت و شهادت است، همانطوری که شهدای ما با آگاهی به دفاع از انقلاب اسلامی پرداختند.

پوردستان بیان کرد: منتظر نبودیم کسی فرش قرمز جلوی ما پهن کند، «ما رأیتُ الّا جمیلاً» یعنی همه به تکلیف خودشان عمل کردند، کسیی کم نگذاشت، از کودک 6 ماهه تا پیرمرد 90 ساله بهانه نیاوردند، هر چه در توان داشتند در طبق اخلاص گذاشتند.

وی با تاکید بر اینکه «ما رأیتُ الّا جمیلاً» به معنای تبعیت محض از ولایت و امام زمان (عج) است، گفت: وقتی امام امت فرمان می‌دهد دیگر نباید نگاه به جایگاه خودمان کنیم، در تحقق فرمان ولی زمان باید اطاعت امر کنیم، ، این مهم یکی از درسهای خونرنگ عاشوراست.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: ما وارد میدان نشدیم که تقدیرمان کنند و یا امتیازی بگیریم، نه از تشویق دیگران خرسند می‌شدیم و نه از شماطت دشمن می‌ترسیدیم، نگاهمان فقط جلب رضایت پروردگار بود.

پوردستان از جوانان خواست تا خطبه‌های حضرت زینب (س) را بازخوانی کنند و ابراز کرد: همه کوفیانی که به اهل بیت (س) سنگ می‌زدند بعد از شنیدن خطبه‌های ایشان از اینکه امام حسین (ع) را تنها گذاشتند ابراز ندامت کردند، امروز هم برگزاری یادواره، همایش و تکایا ثمرات کار حضرت زینب (س) است.

وی پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 1357 را یک شوک سیاسی و ایدئولوژیک برای آمریکا دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی همه معادلات آمریکا را در منطقه به هم زد، فاتحان جنگ جهانی دوم به سرکردگی آمریکا و شوروی که جهان را به دو قطب شرق و غرب تقسیم کرده بودند با انقلابی روبرو شدند که درصدد حاکمیت استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه دو قطبی بودن جهان مزیت‌های زیادی برای آمریکا داشت، گفت: ایران یکی از اقمار و مستعمرات آمریکا بود در ظاهر ما یک کشور مستقل بودیم، تمام مقدرات کشورمان دست آمریکا بود حتی انتصاب وزرا به دست آنها انجام می‌گرفت.

پوردستان ادامه داد: 60 درصد نفت دنیا از آبراهه خلیج فارس قابل تردد بود، ایران بازار محصولات آمریکایی بود، ایران هم ژاندارم منطقه بود و متناسب با خواست آمریکا عمل می‌کرد.

وی ترس آمریکا از انقلاب اسلامی را در ایجاد گفتمان جدید دانست و تصریح کرد: آمریکدا ناراحت بود که این همه مزیت را از دست داده اما نگرانی اصلی آنها این بود که انقلاب اسلامی یک ادبیات و فرهنگ جدید «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، مردمسالاری دینی، ولایت فقیه» آورده بود، آمریکا می‌دانست اگر با ایران مقابله نکند این ادبیات جدید به مرزهای جغرافیایی نفوذ خواهد کرد.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه نگرانی و دشمنی اصلی آمریکا با ایران نه توانمندی هسته‌ای است و نه حقوق بشر، گفت: توسعه گفتمان انقلاب اسلامی در جهان، دنیای استکبار را ناراحت کرده بود، آمریکا به دلیل اینکه این ادبیات در جهان منتشر نشود از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی سعی در براندازی این نظام داشت.   

پوردستان با بیان اینکه ملت ایران درس بزرگی از مکتب حسینی گرفته و رمز پیروزی انقلاب اسلامی بر پایه همین تفکر است، افزود: شهدا همانند شمع سوختند تا ما راه را گم نکنیم، عزت و اقتدار امروز انقلاب اسلامی ثمره خون شهداست.

وی دکترین نیروهای مسلح را برگرفته از دکترین نبرد عاشورایی دانست و ابراز کرد: انقلاب اسلامی منسجم‌ترین نیروهای مسلح را در سطح دنیا دارد، در حالی که کشورمان تحریم است اما از درون می‌جوشد خصلت مکتب عاشورایی این است که استعدادهای بالقوه تبدیل به ظرفیت بالفعل شوند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به توانمندی نیروهای مسلح کشورمان افزود: مطمئن باشید نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی غافلگیر نخواهند شد و اگر دشمن بخواهد به خیال خام خود غلطی کند با پاسخ پشیمان‌کننده نیرو‌های مسلح روبرو می‌شود.

پوردستان با اشاره به گام دوم انقلاب و رسالت سنگین جوانان در این برهه تصریح کرد: ریش‌سفیدان باید پرچم را تحویل جوانان دهند، قابلیت‌های انقلاب اسلامی می‌تواند ظرفیت‌سازی کند، جوانان بدانند که پرچمداری کار ساده‌ای نیست، باید اهل بصیرت و دشمن‌شناس و اهل صبر باشند و با یک مشکل و تحریم جزع و فزع نکند.

وی گفت: ثمره صبر و مجاهدت این است که خدا برکاتش را نازل می‌کند، با مولفه صبر و بصیرت باید قدرتمان را به دشمن نشان دهیم تا آنها را زمین‌گیر کنیم.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ از ملت ایران مخصوصا جوانان خواست تا در همه عرصه‌ها سرباز شایسته‌ای برای انقلاب اسلامی باشند و گفت: برای کسی بازنشستگی وجود ندارد، همه باید در سنگرهای این انقلاب خدمت کنند.

پوردستان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که در پیچ تاریخی قرار داریم، گفت: در این پیچ تاریخی شاهد افول قدرت سیاسی، نظامی و اقتصادی آمریکا خواهیم بود، آمریکا امروز یک کشور شکست خورده است، این وعده قرآن است عاقبت باطل، زوال و نابودی است.

وی ابراز کرد: در این پیچ تاریخی اتفاق دیگری افتاده؛ ظهور و قدرت جهان اسلام که از وحدت شیعه و سنی به وجود می‌آید و جمهوری اسلامی ایران زمینه‌ساز آن است، آمریکا از این قدرت نگران است.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: یکی دیگر از بارقه‌های مهم دیگر راهپیمایی بزرگ اربعین است بیش از یکصد کشور دنیا در این مانور جهانی حسینی حضور پیدا می‌کنند تا عزت اسلام را به رخ دشمن بکشند، راهپیمایی اربعین یکی از نشانه‌های ظهور امام زمان (عج) است.

فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار