عبدی گفت: ساعت ۱۶ بعدازظهر تا ۲۰ شب از مهم ترین ساعات تصادف است و ۲۶ درصد تصادفات در این ساعات رخ می دهد.

۲۶ درصد تصادفات از ساعت ۱۶ تا ۲۰ شب اتفاق می افتد

به گزارش گلستان ۲۴؛ «علی عبدی» در گفت‎وگو با خبرنگاران در خصوص جان باختن تعدادی از گلستانی ها در محور گنبدکاووس به اینچه برون اظهار کرد: نظارت ها به اندازه کافی است و در ماه گذشته شاهد تصادف یک دستگاه مینی بوس با یک دستگاه تریلی بودیم و مینی بوس از حوالی مراوه تپه بدون هماهنگی و صورت وضعیت حرکت می کند و وارد محور اصلی می شود که متاسفانه با یک دستگاه تریلی حامل بار سیمان به دلیل خستگی و انحراف به چپ برخورد می کنند.

 

رئیس پلیس راه استان گلستان ادامه داد: سرنشینان مینی بوس 30 نفر بودند که 12 نفر آنها سن یک تا هفت سال داشتند، ما در آن محور چیزی به نام ثبت ساعت نداریم چرا که ثبت ساعت دستورالعمل خاص خود را دارد و برای این مهم باید در آن منطقه پاسگاه احداث شود.

 

عبدی بیان کرد: همه وسایل عبوری را که تخلفی از آنها به ثبت نرسیده را نمی توانیم نگه داریم مگر آنکه تخلف آن برای ما ثابت شود.

 

وی خاطرنشان کرد: امسال از ابتدای سال تا پایان شهریورماه در تصادفات فوتی سال گذشته 156 فقره با 180 کشته و امسال 132 فقره و 163 کشته داشتیم.

 

رئیس پلیس راه استان گلستان تاکید کرد: در تعداد کشته 17 نفر معادل 9 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته را شاهد هستیم و 169 نفر معادل 11 درصد در مجروحان سانحه رانندگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشتیم.

 

عبدی متذکر شد: تمام توان پلیس آن است که حتی جان یک نفر هم بر اثر تصادف از بین نرود، سه علت بیشترین تصادف ها عدم توجه به جلو عدم رعایت حق تقدم و تخطی از سرعت مطمئنه است.

 

وی خاطرنشان کرد: ساعت 16 بعدازظهر تا 20 شب از مهم ترین ساعات تصادف است و  26 درصد تصادفات در این ساعات رخ می دهد.

 

رئیس پلیس راه استان گلستان متذکر شد: در 6 ماهه نخست سال 57 نفر کشته شدگان تصادفات در گلستان معادل 35 درصد موتورسواران بودند و 28 درصد نیز عابران پیاده بودند که به دلیل تصادفات جان باختند.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار