گروه استان‌ها ـ معاون مسکن روستایی بنیادمسکن گلستان گفت: ۱۴ هزار و یکصد واحدمسکونی در مناطق سیل‌زده استان به مناسبت روز روستا افتتاح می‌شود.

افتتاح ۱۴۱۰۰ واحد مسکونی در مناطق سیل‌زده گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ داوود خسروی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح در استان به مناسبت روز روستا اظهارداشت: اتمام عملیات ساخت و بهره‌برداری از 13 هزار و 600 واحدمسکونی در مناطق سیل‌زده استان گلستان از مهم‌ترین پروژه‌های روز روستا در استان است.

وی افزود: برای تعمیر و بازسازی این واحدهای مسکونی 178 میلیارد تومان تسهیلات بازسازی و کمک‌ بلاعوض و کمک هزینه معیشتی به سیل‌زدگان پرداخت شد.

معاون مسکن روستایی بنیادمسکن استان با بیان اینکه هزینه ساخت این واحدها 41 میلیارد تومان است، گفت: هم چنین 500 واحدمسکونی که در مناطق سیل‌زده استان به طور کامل تخریب شده بود، نوسازی شده است و در روز روستا به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: افتتاح یکهزار واحدمسکونی روستایی در قالب طرح بهسازی و بازسازی واحدهای مسکونی غیرمقاوم در استان نیز از دیگر پروژه‌های این روز است که با اعتبار 26 میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

خسروی گفت: همچنین به مناسبت روز روستا از 59 طرح هادی روستایی در استان با 18 میلیارد تومان بهره‌برداری می‌شود که بیش از 26 هزار خانوار از آن برخوردار خواهند شد.

وی با بیان اینکه تا کنون بیش از 100 هزار جلد سند مالکیت در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر استان صادر شده است، گفت: به مناسبت روز روستا دو هزار جلد سند مالکیت نیز در روستاها تحویل مردم می‌شود.

تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار