مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان گفت: تا کنون حدود ۹۵ هزار جلد سند روستایی در استان صادر و تحویل مردم شده است.

صدور ۹۵ هزار جلد سند روستایی در استان گلستان

به گزارش گلستان24؛محمدتقی زمانی‌نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: برنامه بنیاد مسکن این است که در روستاهای پرجمعیت و روستاهایی که تحت مالکیت بنیاد علوی نیستند، برای واحدهای مسکونی با همکاری اداره ثبت، سند صادر کند.

وی افزود: در همین راستا روستاهایی که این شاخصه‌ها را داشتند نقشه‌برداری شدند و حدود 95 هزار جلد سند نیز صادر و تحویل روستاییان شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بیان کرد: این اسناد می‌تواند معاملات اقتصادی روستاییان را تسهیل کرده و از وقوع برخی درگیری‌ها و نزاع‌هایی که در گذشته بین روستاییان رخ می‌داد، جلوگیری کند. علاوه براین داشتن سند مالکیت به تثبیت روستاها نیز کمک کرده است.

وی ادامه داد: در استان گلستان حدود 600  روستا در مالیکت بنیاد علوی قرار دارد که برای صدور سند مالکیت در آنها، تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد مستضعفان منعقد شده است. در این طرح اولویت با روستاهای مرزی و مناطق محروم است.

زمانی‌نژاد در بخش دیگر سخنان خود به بازسازی و نوسازی اماکن روستایی اشاره کرد و گفت: همه ساله بر اثر وقوع حوادث طبیعی همچون طوفان و سیل در استان شاهد خسارت به منازل مسکونی روستایی هستیم که بنیادمسکن وظیفه بازسازی و نوسازی آنها را برعهده دارد.

وی افزود: در این زمینه بنیاد مسکن کمک‌های بلاعوض به روستاییان دارد. در عین حال این افراد می‌توانند از تسهیلات بانکی نیز استفاده کنند.

زمانی‌نژاد بیان کرد: در استان گلستان 250 واحد مسکونی که براثر حوادث طبیعی دچار خسارت شده بودند، تسهیلات بازسازی و نوسازی دریافت کردند که بیشتر این واحدهای مسکونی در شهرستان رامیان واقع شده‌اند.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار