رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر گرگان گفت: مرحله طراحی پارک بانوان گرگان انجام شده و در مرحله تهیه نقشه سه بعدی است.

طراحی پارک بانوان گرگان انجام شد/ توسعه فضای بازی کودکان

به گزارش گلستان ۲۴؛ فائزه عبداللهی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص تکمیل پروژه پارک بانوان گرگان اظهار کرد: شهرداری زمینی را در مریم آباد گرگان برای ساخت پارک بانوان اختصاص داده که مرحله مطالعاتی آن به اتمام رسیده،  مرحله طراحی پارک بانوان انجام شده و در مرحله تهیه نقشه سه بعدی است که حتما پس از طی این مرحله و قبل از فاز اجرا برای شورا ارسال خواهد شد.

رئیس کمیسیون بانوان شورای شهر گرگان با بیان این که در شهر گرگان ۶۴ پارک داریم، افزود: قبل از شروع سال ۹ مورد پارک با عنوان پارک جیبی که فضای حدود ۲۰۰ یا ۳۰۰ متر دارند، برای کودکان ساخته شدند و تجهیزاتی در حد تاب و سرسره برای بازی در آن قرار داده شده، به سطح شهر اضافه شد.

وی با بیان اینکه زمان تحقق توسعه پارک های سطح شهر مشخص نیست ادامه داد: در بودجه امسال، پارک علی محمدی مصوب شده و در حال انجام است.

عبداللهی درباره تجهیزات بازی مستقر در پارک ها هم گفت: برخی از پارک ها وسیله بازی ندارند اما درصورتی که ابعاد پارک کفایت کند و فضایی اضافه برای بازی کودکان باقی بماند برای قراردادن وسایل بازی برنامه ریزی خواهیم کرد.

وی در خصوص طرح شهر دوستدار کودک اظهار کرد: براساس طرح مطالعاتی شهر دوست دار کودک که در بودجه ۹۸ آمده، مکان هایی مناسب برای فضای بازی کودکان بررسی می شود.

وی ادامه داد: در این طرح ابتدا زمین های شهرداری را مورد بررسی قرار می دهیم و اگر زمین در اختیار شهرداری نبود نهایت آن را تملک خواهیم کرد.

عبداللهی در خصوص گلایه خانواده ها از حضور معتادان در پارک ها و ایجاد ناامنی برای آن ها گفت: فرمانده نیروی انتظامی به تازگی در صحن علنی شورا دعوت شد و قرار است برای این مسئله اقداماتی اجرا کنند.

وی اضافه کرد: علاوه بر گشت های مداوم نیروی انتظامی تبدیل کردن پارک به یک مکان ناامن برای معتادان از اقدامات نیروی انتظامی است.

وی درمورد مسئله روشنایی پارک ها گفت: هنگام طراحی پارک ها روشنایی مکان، یکی از فاکتورهایی است که در نظر گرفته می‌شود؛ همه پارک های گرگان دارای روشنایی هستند و اگر مردم احساس می‌کنند روشنایی پارکی جوابگو نیست می‌توانند به شورای شهر مراجعه کنند و خواسته خود را مطرح کنند.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده در شورای شهر گفت: پارک های جیبی مانند دیگر پارک ها روشنایی ممکن را ندارند زیرا بیشتر در طول روز مورد استفاده کودکان قرار می گیرند، در نظر داریم روشنایی های بیشتری برای این پارک ها ایجاد کنیم اما آن ها را اولویت بندی کردیم که تا یک ماه دیگر این برنامه در دستور کار قرار می گیرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار