نائب رئیس شورای شهر گرگان خبر داد:

نائب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان گفت: طبق آمار، گرگان بعد از تهران، مشهد، لرستان و خوزستان پنجمین شهر کشور بوده که بیشترین تعداد کودکان کار خیابانی را در خود جای داده است.

گرگان پنجمین شهر کشور در زمینه کودکان خیابانی

به گزارش گلستان 24 ؛ محمدابراهیم جرجانی، شامگاه شنبه در نطق پیش از دستور خود در هشتاد و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر گرگان، اظهار کرد: ۴۴ جلسه در کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی برگزار شد و از مهم ترین مصوبات آن می توان به نامگذاری روز ملی گرگان (روز پنجم آذر) و هفته فرهنگی گرگان (دوم تا هشتم ربیع الاول) اشاره کرد.

وی به حضور گسترده کودکان کار در سطح شهر گریزی زد و آن را معضل شهر دانست.

جرجانی گفت: طبق آمار، گرگان بعد از تهران، مشهد، لرستان و خوزستان پنجمین شهر کشور است که بیشترین تعداد کودکان کار خیابانی را در خود جای داده است.

وی تصریح کرد: همکاری دستگاه های دولتی از جمله بهزیستی، کمیته امداد امام (ره)، شهرداری و غیره ضرورت دارد تا با برنامه ریزی‌های جامع و مدون بتوانند معضل کودکان خیابانی کار در گرگان را به سامان رساند.

جرجانی گفت: بر اساس آمار بهزیستی، ۷۵ درصد کودکان کار و خیابانی سرپرست دارند، ۳۰ درصد از آن ها به مدرسه نمی‌روند، ۳۱ درصد ۶ تا ۱۱ سال دارند، ۹ درصد آن ها زیر ۶ سال سن دارند و ۶۰ درصد آن ها به دلیل فقر خانواده‌ها به مشاغل خیابانی روی می‌آورند.

احداث مجموعه فرهنگی ورزشی و بازارچه های ویژه بانوان

این عضو شورای اسلامی شهر گرگان همچنین بر لزوم احداث مجموعه فرهنگی ورزشی و بازارچه های ویژه بانوان توسط شهرداری گرگان تأکید کرد.

وی افزود: یکی از کمبودی هایی که به شدت در شهر گرگان احساس می شود نبود اماکن ورزشی و تفریحی بزرگ و مجهز و بازارچه هایی مختص بانوان است.

جرجانی گفت: متاسفانه در زمینه اماکن و تجهیزات ورزشی و تفریحی مختص بانوان مشکلات زیادی را در شهر گرگان داریم.

وی بیان کرد: علیرغم این که شهرداری گرگان با طرح احداث پارک بانوان توجه خود را به این قشر ثابت کرد ولی هم چنان لازم است که مکان هایی مناسب و مجهز را به صورت مجموعه های فرهنگی ورزشی جهت استفاده بانوان در نظر بگیرد.

توزیع مناسب و پراکنش عادلانه اجرای پروژه ها

سومین نکته ای که نائب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان به آن پرداخت، توزیع مناسب و پراکنش عادلانه اجرای پروژه ها درسطح شهر بود.

جرجانی تأکید کرد: در ماه های اخیر با همت شهرداری مبنی بر افزوده شدن ۲۰ دستگاه اتوبوس شهری به ناوگان حمل و نقل شهرداری گرگان علاوه بر رفع عقب افتادگی سال های اخیر در این خصوص، رضایت شهروندان را هم شاهد بودیم.

وی گفت: بازگشایی شهرک تالار به گلشهر، اجرای تله کابین و اجرای هتل در محور ناهارخوران در منطقه یک شهرداری از جمله خواسته های مردم است.

جرجانی اضافه کرد: بازگشایی محور افسران، احیاء بافت تاریخی گرگان و احداث مجتمع تفریحی و تجاری چهارشنبه بازار در منطقه دو شهرداری و بازگشایی کوی طبیعت (۴۵ متری)، اصلاح و زیباسازی ورودی شرقی گرگان، تسهیل در اجرای پروژه های گردشگری و سرمایه گذاری بزرگراه شهید کلانتری، اجرای پروژه تفریحی و گردشگری بلوار مریم در منطقه سه از جمله اقداماتی است که شهرداری باید به آن توجه کند.


انتهای پیام / مهر

 

ارسال نظر

آخرین اخبار