مدیرکل پدافند غیرعامل گلستان گفت: در هفته پدافند غیرعامل بیش از یکهزار و ۴۰۰ برنامه اجرا می‌شود.

اجرای یکهزار و ۴۰۰ برنامه در گلستان
به گزارش گلستان ۲۴؛ تجری مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گلستان با تشریح برنامه‌های هفته گرامیداشت پدافند غیرعامل استان گفت: در این هفته در سطح استان بیش از ۱۴۰۰ برنامه در سطح شهرستان‌ها و مرکز استان با همکاری دستگاه‌های اجرایی برگزار خواهد شد.

تجری افزود: نشست‌های خبری، پیاده روی همگانی، غبار روبی گلزار شهداء، برگزاری همایش رابطین پدافند غیرعامل استان، جلسه شورای پدافند غیرعامل، همایش ویژه دانشجویان در دانشگاه فرهنگیان، همایش دفاع سایبری، افتتاح طرح‌های آب طرح‌های پدافندی روستایی از جمله برنامه‌های این هفته است.

او همچنین برگزاری نمایشگاه آشنایی با پدافند غیرعامل و دستاورد‌های پدافندی دستگاه‌ها در پارک شهر، برگزاری مانور‌ها و رزمایش‌های عملیاتی و تبلیغات محیطی شهر‌های استان را از دیگر برنامه‌های این هفته بیان کرد.

هشتم آبان به عنوان روز پدافند غیرعامل نامگذاری شده و به این مناسبت، زنگ هفته پدافند غیرعامل در مدارس استان نواخته خواهد شد تا دانش آموزان با تهدیدات نوین آشنا شوند.

پدافند غیر عامل به مجموعه اقدامات غیر مسلحانه‌ای که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدید‌ها و اقدامات نظامی دشمن می‌شود.

باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار