با وجود اعلام گزارش هواشناسی مبنی بر کاهش محسوس دما و بارش برف و وجود یخبندان ستاد مدیریت بحران استان گلستان با اعلام دیرهنگام تعطیلی مدارس موجب بلاتکلیفی دانش آموزان و خانواده ها شد.

مدیریت بحران استان گلستان با اعلام دیرهنگام تعطیلی مدارس موجب بلاتکلیفی دانش آموزان و خانواده ها شد

به گزارش گلستان24؛به نقل از کلاس بیست؛ از ابتدای هفته شاهد کاهش دما در استان گلستان بودیم و اداره روابط عمومی استان گلستان در چندین نوبت از تعطیلی مدارس کوهستانی و صعب العبور خبر داده بود .

همچنین هریک از ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها نیز اقدام به اطلاع رسانی تعطیلات با اعلام لیست مدارس خود کرده و توصیه های ایمنی لازم را به مدیران و سرایداران اعلام کردند .

در دومین روز نیز اداره کل آموزش و پرورش اطلاعیه خود را به موقع صادر کرد و تا آخرین ساعات شب گذشته نیز به اطلاع رسانی از سوی رسانه ها مبادرت شده بود.

اما ستاد مدیریت بحران در شهرستان های استان گلستان که دیر هنگام فعال شده بود اقدام به تعطیلی مدارس کرده بودند و در شهرستان های مینودشت و کلاله تمام مدارس در دو نوبت صبح و بعد اظهر و درگالیکش فقط نوبت صبح، تعطیل اعلام شد اما به دلیل عدم اطلاع رسانی و یا دیر اعلام شدن بسیاری از دانش آموزان، معلمان و خانواده ها در سرمای شدید با در بسته مواجه شدند که موجی از نارضایتی ها را به همراه داشته است .

به نظر می رسد؛ با توجه به پیش بینی های اداره کل هواشناسی و هشدارها آموزش و پرورش باید زودتر نسبت به اعلام تعطیلی و یا عدم تعطیلی مدارس اقدام نماید تا خانوادها و دانش آموزان دچار سردرگمی نشوند .

در همین رابطه رسانه های مختلف ضمن اطلاع رسانی تعطیلی به انعکاس گله مندی شهروندان و خانواده ها پرداخته اند .

سایت راه اترک در گفتگو با سید احمد سجادی، حراست آموزش و پرورش نوشته است:" خانواده ها و همکاران زیادی در خصوص وضعیت تعطیل بودن یا نبودن مدارس تماس گرفته اند.

اما به خاطر دیر تصمیم گرفتن ستاد مدیریت بحران شهرستان یا اداره کل آموزش و پرورش استان، بسیاری از دانش آموزان که سرویسهای آنان زودتر از تصمیم ستاد مدیریت بحران حرکت می کنند، دانش آموزان را به مدارس آوردند ولی دانش آموزان با دربهای بسته مواجه شدند.

حال اگر در این دیر تصمیم گرفتن مدیریت ستاد بحران، حادثه ای برای دانش آموزی روی دهد، کسی خود را در این حادثه مقصر خواهد شمرد؟ آیا مدیریت ستاد بحران نمی توانست زودتر تصمیم بگیرد؟"

کانال گرگان: درخواست جمعی از خانواده های گلستانی

"اگر امکان دارد به مدیران محترمی که تصمیم به بازگشایی مقاطع دبستان در ساعت ۹صبح فردا گرفته اند بفرمایید که والدینی که شاغل هستند و تعداد آنها حداقل در شهر گرگان کم نیست چگونه میتوانند فرزندان خود را در منزل رها کرده و مجددا برای رساندن آنها به مدرسه محل کار خود را ترک کرده و راهی خیابان شوند.

انتظار می رود تصمیم گیرندگان با تدبیر بیشتر و با درنظر گرفتن همه جوانب و مشکلات و عواقب احتمالی تصمیم بگیرند.

تاخیر یک یا دو ساعته در بازگشایی مدارس ابتدایی بر گرفتاری والدین بویژه شاغلین ادارات می افزاید."

بارش برف در زمستان مسئله ای نیست که بخواهد کسی را غافلگیر کند و از طرفی مدیران و مسئولان نیز نسبت به این موارد آموزش های لازم را دیده اند لذا می طلبد مسئولان در ستاد بحران به سرعت به حوادث واکنش نشان داده و اقدامات مقتضی را انجام دهند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار