در حال حاضر ۱۸ خانواده آق‌قلایی آسیب‌دیده از سیل همچنان در چادر زندگی می‌کنند و به گفته استاندار گلستان، خانه تمامی این خانواده‌ها تا پایان آذرماه تحویل داده خواهد شد.

آخرین وضعیت خانواده‌های سیل‌زده چادرنشین در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ سیل ابتدای امسال در گلستان به ۲۱ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی در شهرها و روستاها خسارت وارد کرد که از این تعداد ۷ هزار و ۴۰۰ نیاز به احداث مجدد داشت و مابقی تعمیراتی بود.

استاندار گلستان در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص آخرین روند بازسازی منازل مسکونی سیل‌زدگان، گفت: از ۷ هزار و ۴۰۰ واحد سیل‌زده نیازمند بازسازی، ۷ هزار و ۴۳ پرونده به بانک‌ها معرفی‌شده و از این تعداد تاکنون برای ۶ هزار و ۲۷۵ پرونده در بانک‌ها عقد قرارداد صورت گرفته است.

هادی حق‌شناس با اشاره به اینکه کار تعمیر واحدهای آسیب‌دیده به اتمام رسیده است، افزود: در حال حاضر ۶ هزار و ۵۴۸ واحد نیازمند بازسازی در مرحله پی‌کنی، ۵ هزار و ۵۹ واحد در مرحله فونداسیون و ۱۵۹۳ واحد در مرحله دیوارچینی هستند.

وی بیان کرد: بیش از ۷۰ درصد خانه‌های نیازمند بازسازی تا پیش از فصل سرما به صاحبانشان تحویل خواهد شد. تلاش داریم تا پایان امسال تمام خانه‌ها را به مردم تحویل دهیم.

استاندار گلستان در خصوص خانواده‌هایی که در چادر زندگی می‌کنند نیز گفت: تا هفته گذشته ۲۳ خانواده سیل‌زده آق‌قلایی چادرنشین بودند که این هفته ۵ مورد از چادرها جمع شد. تلاش داریم تا پایان آذرماه خانه‌های افراد مستقر در چادر به آن‌ها تحویل داده شود.

فرماندار شهرستان گمیشان نیز امروز در حاشیه بازدید از نحوه توزیع اقلام بین سیل‌زدگان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فقط ۳ خانواده سیل‌زده در این شهرستان در چادر زندگی می‌کردند. برای حل مشکل این خانواده‌ها، به آن‌ها هزینه اجاره مسکن تعلق گرفت تا در خصوص اجاره‌نشینی موقت مشکلی نداشته باشند.

احمد دستمرد بیان کرد: مسکن این سه خانواده طی ماه جاری تحویل آنها داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه با توجه به فرارسیدن فصل سرما، روند کارها تسریع پیدا کرده است، گفت: ۸۵۵ واحد در این شهرستان احداثی تشخیص داده شده که از این تعداد ۶۹۶ واحد پی‌کنی شده و برخی از واحدها نیز به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

ایسنا

ارسال نظر

آخرین اخبار