مدیرکل آموزش و پرورش گلستان:

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: بخش مهمی از امنیت کشور در گرو باورمندی دانش آموزان به توانایی های خود است.

باورمندی دانش آموزان امنیت کشور را تضمین می کند

به گزارش گلستان ۲۴؛ احسان گوهری راد صبح چهارشنبه در مراسم نواخت زنگ پدافند غیرعامل اظهارکرد: بخش مهمی از امنیت کشور در گرو باورمندی دانش آموزان به توانایی های خود است.

وی افزود: شعار هفته پدافند غیرعامل امسال «مقاومت و بازدارندگی با رونق تولید» (دفاع همه جانبه نظامی و غیر نظامی) است.

گوهری راد گفت: پدافند غیرعامل ما را در برابر تهدیدات مصون و واکسینه می کند به طوری که ما آمادگی لازم را در برابر حملات نظامی و غیرنظامی دشمن را داشته باشیم.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد فرهنگ ساز در برابر پدافند غیرعامل دو وظیفه اساسی بر عهده دارد که اولین آنها مصون سازی تجهیزات و تاسیسات مربوط به خود است اما دومین آنها که بسیار حائز اهمیت بوده، فراهم آوردن بستر و شرایط لازم برای دانش‌آموزان است تا بتوانند توانایی های خود را باور کنند و البته هموار کردن راه آن نیز به عهده معلمان است.

گوهری راد بیان کرد: باید دانش‌آموزان به گونه‌ای تربیت شوند که توانایی ایستادگی در برابر همه دسایس دشمن نظیر تهدیدات فضای مجازی، آسیب های اجتماعی و... را داشته باشند و از ارزش‌های خود دفاع کنند.

وی افزود: آموزش و پرورش یک بستر و ظرفیت بسیار بزرگ برای تزریق احساس امنیت به خانواده هاست.

گوهری راد گفت: بخش مهمی از امنیت کشور در گرو باورمندی دانش آموزان به توانایی های خود است و اگر ۱۴ میلیون دانش آموزی که داریم به توانایی‌های خود ایمان و باور داشته باشند سرعت پیشرفت کشور دوچندان خواهد شد.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار