مدیرکل هواشناسی استان گلستان با بیان اینکه اوج بارندگی در غرب استان گلستان بوده است، گفت: جفاکنده با 103 و نیم میلی‌متر بیشترین بارش‎ را به خود اختصاص داده است.

«جفاکنده» رکورددار بارش‌ها در گلستان / اوج بارش‎ها در غرب گلستان بود

به گزارش گلستان ۲۴؛ نوربخش داداشی‌تنکابنی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس از گرگان، با اشاره به سامانه بارشی اخیر در استان گلستان اظهار کرد: اوج و شدت سامانه بارشی اخیر در استان تا 6 و نیم صبح امروز بوده اما بارندگی با شدت ضعیف‎تر تا بعد از ظهر امروز ادامه دارد و حداکثر بارندگی که از هم‎اکنون تا بعدازظهر امروز خواهیم داشت 10 تا 15 میلی‎متر برای غرب استان است.

«جفاکنده» رکورددار بارش‌ها

وی با بیان اینکه اوج بارندگی در غرب استان گلستان بوده است، ادامه داد: جفاکنده با 103 و نیم میلیون مترمکعب بیشترین بارش‎ها را به خود اختصاص داده، همچنین حجم بارش در علی‎آبادکتول 55.9 میلی‎متر، لیوان‎شرقی 102 میلی‎متر، هاشم‎آباد گرگان 85 میلی‎متر و بندرگز 79.2 میلی‌متر بوده است.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان اضافه کرد: هر چه به سمت شرق حرکت می‎کنیم بارندگی کمتر می‎شود و اوج بارش از ساعت 23 شب گذشته تا 6 و نیم صبح امروز رخ داده است.

داداشی‌تنکابنی بیان کرد: بارندگی در شرق استان گلستان دیرتر شروع شده و همچنان ادامه دارد اما میزان و شدت آن مانند غرب گلستان نیست و می‎توان گفت بارندگی شرق استان حدود یک سوم تا نصف بارندگی غرب استان گلستان است.

وی به مجموع حجم بارش برآوردی از آغاز سامانه بارشی تاکنون اشاره کرد و یادآور شد: مجموع حجم بارش‎ها در حوضه خلیج گرگان 10 میلیون و 967 هزار و 741 مترمکعب، در حوضه اترک 51 میلیون و 446 هزار و 823 مترمکعب و در حوضه گرگانرود 103 میلیون و 331 هزار و 293 مترکعب بوده است.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان مجموع حجم بارش در سامانه بارشی اخیر استان در سه حوضه گرگانرود، اترک و خلیج گرگان را 164 میلیون و 457 هزار و 99 مترمکعب  اعلام کرد.

داداشی‌تنکابنی تأکید کرد: با توجه به اینکه در برخی نقاط استان گلستان به ویژه غرب استان همچنان رواناب‎ها به سمت رودخانه‎ها جاری است و طغیان رودخانه‎ها ادامه دارد مردم از تردد در حاشیه رودخانه‎ها پرهیز کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار