کارشناس مسائل سیاسی و اقتصادی با اشاره به افول آمریکا گفت: هژمونی آمریکا رو به فروپاشی است و ما داریم به‌سمت شکل‌گیری تمدن اسلامی می‌رویم، امروز نفوذی که کشور ایران در کشورهای مختلف دارد مثال‌زدنی است.

قدیری ابیانه: دوران قدرت نرم آمریکا رو به افول است/ «قطب اسلامی» در حال شکل‌گیری است

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمد حسن قدیری ابیانه در همایش بزرگداشت 13 آبان «افول آمریکا؛ توهم یا واقعیت» در دانشگاه آزاد اسلامی گرگان با اشاره به افول آمریکا اظهار داشت: بهترین شاخص برای ارزیابی این مسئله مراجعه به خود آمریکا  است.

به‌گفته قدیری ابیانه، بدهی خارجی آمریکا نزدیک به هفت تریلیون دلار است یعنی به‌اندازه 140 سال درآمد نفت ایران است. سالانه حدود یک تریلیون دلار هم  به کسری بودجه اضافه می‌شود که به‌اندازه 20 سال درآمد نفت ایران است.

وی با بیان اینکه بدهی پنهان آمریکا به‌اندازه دلارهایی است که در جهان دارند، افزود: در این کشور بیش از 40 میلیون نفر زیر خط فقر هستند که حتی نمی‌توانند 2 وعده غذا در روز تهیه کنند و نیم میلیون کارتن‌خواب دارند.

قدیری ابیانه بیان کرد: به‌اذعان سردمداران آمریکایی هشت تریلیون دلار در منطقه خاورمیانه، به‌اندازه 160 سال درآمد نفتی ایران، خرج کردند اما به جایی نرسیدند.

این کارشناس مسائل  اقتصادی و استراتژیک با بیان اینکه اقتصاد آمریکا بزرگ است اما میزان بدهی آن خیلی بیشتر است، یادآور شد: پایگاه اینترنتی نشنال اینترست بحران اقتصادی آمریکا را بزرگترین تهدید علیه این کشور توصیف و آن را اجتناب‌ناپذیر خواند و از آمریکایی‌ها خواسته برای تبعات آن آماده باشند.

وی اضافه کرد: نشریه معتبر سیاست خارجی آمریکایی هم در تحلیلی از افراد متعدد و صاحب‌نظر آمریکا در گزارشی نوشته است که هژمونی آمریکا رو به فروپاشی است و حتی مرده است. رسانه کنگره آمریکا نوشته دوران قدرت نرم آمریکا رو به افول است.

قدیری ابیانه تصریح کرد: سابقه نداشت که مقامات آمریکایی این‌طور به جان هم بیفتند و حتی فحش و ناسزا بگویند، مقامات اروپایی با آنان مخالفت کنند البته برای ما امکان نداشت این شکاف را ایجاد کنیم و این ترامپ برای ما نعمت است که شکاف عمیق در ارتباط آمریکا  و اروپا و چین و سایر کشورها ایجاد شد.

کارشناس مسائل سیاسی و اقتصادی ادامه داد: هر کشوری به تحریم آمریکا اضافه می‌شود به‌نفع ما است و کشورها از معاملات دلاری نجات پیدا می‌کنند و  با هم معامله می‌کنند.

قدیری ابیانه اظهار کرد: چون دلار دست بانک مرکزی آمریکا بود، این کشور هر کاری می‌توانست انجام دهد اما یورو تحت نظارت بانک مرکزی حدود 30 کشور است لذا ارزش پول یورو بیشتر شده است. حدود 37 تا 40درصد ذخایر بانکی کشور های مختلف به یورو تبدیل شده و دائم از دلار کم می‌شود به یورو اضافه می‌شود. چین و روسیه  معاملات خود را با‌ پول‌های خود انجام می‌دهند و هند و امارات و غیره هم آغاز کردند و کشورهای دیگر به‌شدت از این بابت احساس خطر می‌کنند.

به‌گفته این کارشناس مسائل سیاسی و اقتصاد‌ی؛ بیش از 1000 کتاب از سوی آمریکایی‌ها درباره افول آمریکا به چاپ رسیده است.

وی با یادآوری اینکه جهان از تک‌قطبی به چندقطبی در حال تبدیل شدن است، ابراز کرد: زمانی 40 درصد اقتصاد جهانی متعلق به آمریکا بود اما علی‌رغم رشد آمریکا، با رشد سریعتر سایر کشورها از جمله چین، کره و روسیه اقتصاد آمریکا به بین 15 تا 20 درصد رسیده است و پیش‌بینی‌ها این است که تا سال 2050 رشد هندوستان از همه کشورها بیشتر شود.

قدیری ابیانه ادامه داد: غربی‌ها معتقدند قطب اسلامی در حال شکل‌گیری و نوک پیکان آن ایران است و دشمن به‌خاطر این موضوع جوسازی می‌کند که مردم ما را ناامید کند.

وی با بیان اینکه اگر قدرتی از کشته شدن نترسد و حاضر باشد جانش را برای آرمان‌هایش بدهد، هیچ دولتی نمی‌تواند آن را شکست دهد، اضافه کرد: امروز اگر رژیم صهیونیستی نمی‌تواند حتی دو روز جلوی لبنان بایستد این است که این کشور پرچم اسلامگرایی را برافراشته و حاضر است برای آن جانفشانی کند.

کارشناس مسائل اقتصادی و استراتژیک تصریح کرد: ما داریم به‌سمت شکل‌گیری تمدن اسلامی می‌رویم، امروز نفوذی که کشور ایران در کشورهای مختلف دارد مثال‌زدنی است.

وی ایران اسلامی را رو به پیشرفت و آمریکا را رو به افول خواند و تأکید کرد: هدف آمریکا جلوگیری از افول تک‌ابرقدرتی خود است و می‌خواهد هژمونی خود را بازیابی کند و در این راه به نفت کل جهان نیاز دارد و در ابتدا باید ایران را به زانو در آورد.

این کارشناس مسائل سیاسی و اقتصادی در خاتمه گفت: اگر جمهوری اسلامی نباشد ایرانی باقی نمی‌ماند لذا باید برای حفظ آن کوشید.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار