بارش برف طی دو روز اخیر ارتفاعات کوهستانی استان گلستان را سفیدپوش کرد.

ارتفاعات گلستان سفیدپوش شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ مدیرکل هواشناسی گلستان در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به فعالیت سامانه بارشی از پنجشنبه شب در استان، گفت: فعالیت این سامانه بارشی باعث بارش باران در مناطق شهری و بارش برف در ارتفاعات کوهستانی شده است.

نوربخش داداشی بابیان اینکه ارتفاع برف در برخی از مناطق بین ۱۵ الی ۲۰ سانتیمتر گزارش‌شده است، تصریح کرد: بارش باران نیز در بندرترکمن ۱۹ میلیمتر، فرودگاه گرگان ۱۸ میلیمتر و علی آبادکتول ۱۸ میلیمتر باران بوده است.

وی با اشاره به کاهش ۱۲ درجه‌ای دما در استان از زمان فعالیت این سامانه، گفت: بارش‌ها از امروز ضعیف و روز یکشنبه ابرناکی را خواهیم داشت و فعالیت این سامانه از بامداد دوشنبه متوقف خواهد شد.

تمامی راههای مواصلاتی گلستان باز است

رئیس پلیس‌راه استان گلستان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بارش برف در محورهای کوهستانی استان از پنجشنبه شب، اظهار کرد: در حال حاضر تمامی راههای مواصلاتی استان باز است.

سرهنگ علی عبدی تأکید کرد: رانندگان هنگام عبور از جاده‌های کوهستانی حتماً زنجیر چرخ به همراه داشته باشند و علاوه بر پر کردن باک بنزین، از سالم بودن سیستم گرمایشی خودرو اطمینان حاصل نمایند.

وی گفت: در حال حاضر استفاده از زنجیر چرخ در محورهای تو سکستان و خوش ییلاق الزامی است.

امدادرسانی به ۲۵ خانوار گرفتار در برف و کولاک

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گلستان در گفت‌وگو با ایسنا گفت: از عصر پنجشنبه تا ساعت شامگاه گذشته نیروهای جمعیت هلال‌احمر استان به ۲۵ خانوار گرفتار در برف امدادرسانی کردند.

سیدرحیم میرکریمی بابیان اینکه امدادرسانی‌ها در محور درازنو و توسکستان انجام شده است، تصریح کرد: با کمک تیم‌های امدادی جمعیت هلال‌احمر گلستان خودروی آن‌ها رهاسازی و در بستن زنجیر چرخ به آن‌ها کمک شد.

وی تصریح کرد: در این عملیات‌ها مجموعاً ۱۱ نیروی هلال‌احمر با بکارگیری دو دستگاه آمبولانس و یک دستگاه خودروی کمکدار سبک در قالب سه تیم امدادی حضور داشتند.


/ایسنا

ارسال نظر

آخرین اخبار