رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان از به خط شدن ناظران و بازرسان در سطح بازار استان خبر داد و این اقدام را به منظور جلوگیری از هرگونه افزایش قیمت کالا و خدمات به بهانه بنزین عنوان کرد.

ممنوعیت افزایش قیمت کالا و خدمات در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ حسین طلوعیان عصر امروز در خصوص افزایش قیمت بنزین، تنش‌های احتمالی گرانی در بازار و ایجاد نگرانی عمومی از افزایش قیمت کالا در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: هر گونه تغییر و افزایش قیمت کالا و خدمات به بهانه افزایش بنزین ممنوع است و با سودجویان و متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.

وی یکی از مهمترین برنامه‌های وزارتخانه سازمان صمت را تقویت نظارت در شرایط فعلی عنوان و تصریح کرد: آنچه از سوی کارگروه تنظیم بازار در سطح ملی و استانی تاکید شده، تقویت نظارت و بازرسی در بازار است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با اشاره به برخورد جدی با اخلالگران بازار در پی افزایش قیمت بنزین گفت: افزایش قیمت بنزین ممکن است باعث ایجاد اختلال در بازار شود، طبق مصوبات کارگروه تنظیم بازار؛ هرگونه افزایش قیمت تا اطلاع ثانوی در بخش کالا و خدمات ممنوع است.

طلوعیان با تاکید بر اینکه با متخلفان به شدت برخورد می‌شود، ابراز کرد: هر کسی بخواهد از شرایط موجود سوءاستفاده کند و به دلیل افزایش قیمت بنزین باعث ایجاد گرانی در بخش کالا و خدمات شود برابر قانون با وی برخورد خواهد شد.

وی گفت: نظارت در بازار افزایش یافته است، بر این اساس تیم بازرسی با ترکیب ناظران بازرسی و نظارت سازمان صمت، ناظران بازرسی و نظارت اصناف بسیج، بسیج و بازرسان تعزیرات در همه شهرستان‌ها شکل گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با بیان اینکه در دو نوبت صبح و عصر بازرسی‌ها در سطح بازار تشدید پیدا کرده است، افزود: بر اساس گزارش‌هایی که از شهرستان‌ها داشتیم و بنده نیز بعد از ظهر امروز در بازار انجام دادم هیچ‌گونه افزایش قیمت تا به حال در سطح کالا و خدمات گزارش نشده است.

طلوعیان در پاسخ به این سوال که نظارت در بازار برای مردم ملموس نیست در خصوص گرانی گوجه‌فرنگی گفت: قیمت تره‌بار بر مبنای عرضه و تقاضا مشخص می‌شود قیمت گوجه قبل از گران شدن بنزین 6 هزار تومان بود و اکنون براساس افزایش تقاضا، قیمت آن بالا رفته است.

وی کالاهای مشمول قیمت‌گذاری را مبنای تشدید نظارت‌ها عنوان کرد و ادامه داد: قیمت تره بار مشمول قیمت‌گذاری نیست، البته آن هم مقطعی است، باید دید قیمتی که در میدان بار عرضه می‌شود با آنچه در بازار به فروش می‌رسد بیش از ۲۰ الی ۳۰ درصد تفاوت نداشته باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت در خصوص کالاهایی که مشمول تشدید نظارت در بازار می‌شود، گفت: همه کالاها اعم از صنعتی و خدماتی که مشمول نرخ گذاری هستند نباید هیچ گونه افزایش قیمت داشته باشند.

طلوعیان بیان کرد: برخی از خدمات بیشتر در معرض تغییرات قیمت هستند مانند خدمات حمل و نقل داخل شهری، تاکسی تلفنی‌ها، تاکسی‌های اینترنتی، تاکسی‌های بین شهری مشمول در معرض تبدیل افزایش قیمت هستند که امشب یا فردا از طریق وزارت کشور و وزارت نفت سهمی برای اینها تعیین می‌شود و نرخ‌ها ممکن است تغییر کند، طی یک الی دو هفته آینده نباید هیچ افزایش قیمتی وجود داشته باشد.

وی در خصوص پایین بودن میانگین درآمد سرانه گلستانی‌ها نسبت به میانگین کشوری و ارائه موضع شفاف درباره گرانی بنزین و نوسانات قیمت بازار ابراز کرد: این تصمیم در سطح ملی گرفته شده و بیشتر در نرخ خدمات تاثیر می‌گذرد، به منظور پرهیز از هرگونه هرج و مرج و اینکه فرصتی به سودجویان داده نشود به مرور و بعد از بررسی دلایل؛ اقدام به افزایش قیمت در برخی کالاها انجام می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان تاکید کرد: تصمیماتی که دولت در شرایط فعلی گرفته شاید بر خلاف میل واقعی دولتمردان و مردم باشد اما در شرایط تحریم قرار دادیم، فروش نفت محدود شده و درآمدهای حاصل از نفت کاهش یافته طبیعی است که فشارها بر آحاد اقشار وارد شود، ملت باید همراه دولت باشند الان باید فشارها را تحمل کنیم و همه باید دست به دست هم دهیم تا این بحران سپری شود.

طلوعیان گفت: باید با شیب مناسب نرخ گذاری و اعمال قیمت تعیین شود تا مردم کمتر آسیب ببینند.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار