معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار گلستان از برگزاری نهمین نمایشگاه تخصصی گلنکس (الکامپ گلستان) خبر داد و گفت: حمایت از نخبگان و شرکت‎های دانش‎بنیان از اهداف این نمایشگاه است.

حمایت از نخبگان و شرکت‎های دانش‎بنیان با برگزاری نمایشگاه «گلنکس» گلستان/ راه‌اندازی سامانه استعلامات برای ارتباط آسان مردم با دولت

به گزارش گلستان ۲۴؛ عزیزه امامی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: نهمین نمایشگاه تخصصی کامپیوتر، ماشین های اداری، فناوری اطلاعات و ارتباطات رسانه های دیجیتال، بانکداری الکترونیک و بیمه و تراکنش در گرگان برگزار می‎شود.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه از 30 آبان ماه جاری الی سوم آذرماه در محل دائمی نمایشگاه‎های بین‎المللی استان گلستان دایر است و علاقه‎مندان می‎توانند از ساعت 16 الی 21 برای بازدید اقدام کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار گلستان با بیان اینکه امسال نهمین دوره نمایشگاه گلنکس (الکامپ گلستان) به عنوان یک رویداد با شعار «گلستان سرزمین هوشمند» برگزار می‎شود، ابراز کرد: امسال برند خاص «گلنکس» را برای این نمایشگاه به کار بردیم و امیدواریم این برند به نام نمایشگاه الکامپ گلستان هر ساله ماندگار شود.

امامی نمایشگاه گلنکس را فرصتی دانست تا فعالان حوزه آی.تی، تولیدکنندگان بخش دولتی و صنعتی، نخبگان فعال در حوزه دانش‌بنیان و ... بتوانند در بستر رقابت سالم دستاوردهای خود را ارئه کنند و گفت: در استان گلستان زیرساخت اقتصادی کشاورزی است و استفاده از فناوری نوین در حوز کشاورزی دستاورد خوب محسوب می شود.

وی شناسایی اقلیم را نخستین مشکل در حوزه کشاورزی برشمرد و یادآور شد: سیل اخیر نشان داد ما از اقلیم غافل شدیم و همین موجب شد بحرانی در استان ایجاد شود و متأسفانه عدم آسیب‎شناسی، آسیب‎های زیادی در استان ایجاد کرده که به‎راحتی قابل جبران نیست.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار گلستان با بیان اینکه صنایع دستی و گردشگری دیگر ظرفیت استان گلستان است که ارتباط فناوری نوین با این حوزه می‎تواند دستاورد خوبی به همراه داشته باشد، بیان کرد: استفاده از ظرفیت نخبگان گلستان و سایر استان‎ها می‎تواند در گسترش صنعت گردشگری استان گلستان کمک کند و در کنار آن آسیب‎ها و نواقص موجود در این حوزه برطرف شود.

*حضور بیش از 70 دستگاه دولتی و بخش خصوصی در نمایشگاه الکامپ گلستان

امامی خاطرنشان کرد: نمایشگاه گلنکس در متراژ مفید یک هزار و 800 متر و با حضور بیش از 70 دستگاه دولتی و بخش خصوصی و استارتاپ‎ها و برخی استان‎ها اعم از خراسان‌رضوی و خراسان‌شمالی، سمنان، همدان، تهران و گلستان برگزار می‎شود.

وی با بیان اینکه با برگزاری نمایشگاه الکامپ گلستان درصدد هستیم امسال خروجی خوبی برای فعالان این حوزه به ارمغان بیاوریم، گفت: امیدواریم با برگزاری این نمایشگاه انگیزه فعالانی که در حوزه استارتاپ‎ها و کسب و کارهای آی.تی فعالیت می‎کنند، افزایش یابد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار گلستان تأکید کرد: باید کارگروه و اتاق فکری برای نمایشگاه گلنکس تشکیل شود تا توجه به نمایشگاه الکامپ تنها به مدت زمان برگزاری نمایشگاه محدود نشود و نواقص و ضعف‎های این حوزه برطرف شود و به رویکرد خوب برسد.

امامی با اشاره به حمایت مقام معظم رهبری از فعالیت‎های دانش‎بنیان بیان کرد: برگزاری این نمایشگاه‎ها به نوعی حمایت از مردم است و در شرایط فعلی که تحریم‎های ناجوانمردانه دشمن بر ملت ایران تحمیل شده برگزاری نمایشگاه‎های مشابه الکامپ می‎تواند دانش بومی جوانان فعال این حوزه را ارتقاء دهد.

وی متذکر شد: از اهداف مهم نمایشگاه گلنکس حمایت از نخبگان و شرکت‎های دانش بنیان استان است تا با حمایت اقشار مختلف و دستگاه‎های اجرایی و تولیدی، نگرانی‎ها در حوزه کسب و کار برطرف شود.

*سامانه استعلامات برای ارتباط شفاف و آسان مردم با دولت راه‌اندازی می‌شود

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندارگلستان به خدمات دولت الکترونیک در استان گلستان اشاره کرد و گفت: بحث دولت الکترونیک نباید تنها به عنوان ابلاغ مطرح باشد، گرچه در استان گلستان در برخی سرفصل‎ها اقداماتی صورت گرفته است.

امامی ادامه داد: در کشورمان در سطح ملی بسترهایی برای دولت الکترونیک ایجاد شده و انتظار داریم استان گلستان نیز از این مسأله جا نماند و این مهم در تمامی ارکان دستگاه دولتی نهادینه و فرهنگ‎سازی شود.

وی با بیان اینکه سامانه استعلامات به استان گلستان ابلاغ شده است، افزود: برای صیانت از حقوق شهروندی ارتباط مردم با دولت و دستگاه‎های اجرایی از طریق سامانه استعلامات صورت می‎گیرد و اداره‎کل فناوری اطلاعات مسؤول پیگیری این سامانه است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار گلستان ارتباط شفاف و آسان بین دولت و ملت را از اهداف سامانه استعلامات دانست و افزود: بافت اقتصاد استان گلستان، کشاورزی است و کشاورزان برای رفع مشکلات خود در حوزه‎های مختلف مجبور به انجام مکاتبات خود به صورت حضوری بودند که ضمن اتلاف وقت، هزینه‎بر بوده که برای رفع این شکل سامانه استعلامات ایجاد شد تا کشاورز در محل اقامت خود با دستگاه‎های اجرایی ذیربط ارتباط برقرار کند.

امامی ادامه داد: مکاتبات لازم در خصوص سامانه استعلامات در استان گلستان انجام شده و بعد از آماده شدن بسترهای لازم این سامانه در استان گلستان نیز آغاز به کار خواهد کرد.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار