فرماندار گرگان ثبات قیمت در بازار را یکی از وعده‌های مهم دولت عنوان و نظارت در این بخش را یک تکلیف مهم برشمرد و گفت: پاشنه آشیل مدیریت مصرف سوخت کنترل قیمت در بازار است.

پاشنه آشیل مدیریت مصرف سوخت کنترل قیمت در بازار است

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمد حمیدی صبح امروز در ششمین جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان گرگان با گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: اعلام قیمت جدید بنزین و مدیریت مصرف، مشکلات جدی برای کشور به وجود آورد و در برخی استان‌ها زمینه ناآرامی شکل گرفت که عامل آشوب‌ها مردم نبودند و هدایت شده از سوی دشمنان هستند.

وی بر رفع دغدغه‌های مردم از سوی مسوولان تاکید و تصریح کرد: مردم به خوبی توجیه نشدند، اغتشاش کار مردم نیست، دشمن بسیار هزینه کرد و امیدوار است تا از آب گل آلود ماهی بگیرد.
 
فرماندار گرگان در خصوص طرح سهمیه بندی بنزین و مدیریت مصرف سوخت گفت: این طرح توسط سران قوا ارائه و حمایت رهبر معظم انقلاب از  آن تکلیف را بر همه مشخص کرد، بنابراین نظام یک تصمیم گرفته و پشت آن قطعا کار کارشناسی صورت گرفته است.

حمیدی تاکید کرد: آنچه دولت قول داده و رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید کردند ثبات قیمت کالا در بازار است و ما در جلسه ستاد تنظیم بازار وظیفه داریم با انسجام دستگاههای متولی قیمت‌ها را کنترل کنیم.
وی بیان کرد:
 بدون ثبات قیمت در بازار، طرح مدیریت سوخت شکست خورده است و اگر ثبات قیمت‌ها در بازار رقم بخورد طرح پیروز است بنابراین پاشنه آشیل طرح؛ کنترل قیمت در بازار است.
وی با تاکید بر انسجام و هم‌افزایی مسوولان در بکارگیری ظرفیت‌ها ادامه داد: هر هفته جلسه تنظیم بازار تشکیل می‌شود و تمام اعضای ستاد موظف هستند با آمادگی کامل در جلسه شرکت کنند و اگر نیاز بود جلسه فوق‌العاده خواهیم گذاشت و به دنبال تعامل بین دستگاهی درصدد کنترل بازار هستیم.

فرماندار گرگان گفت: بسیاری از مردم باورشان این است که نمی‌توانیم بازار را کنترل کنیم اما ما باید این باور را با اقدام و عمل در سطح بازار نشان دهیم.

حمیدی با تاکید بر اینکه رویکرد نظارت بر بازار باید جدی‌تر و اثرگذارتر باشد، تصریح کرد: ناظران باید توجیه کامل باشند و فعالیت موثر داشته باشند.

وی اشاره ای به بحث انتخابات و ثبت‌نام از کاندیداها طی ۱۰ روز آینده کرد و گفت: اهمیت ستاد تنظیم بازار کمتر از انتخابات نیست.
فرماندار گرگان تاکیدی بر خودکنترلی اصناف کرد و افزود: افزایش قیمت تره‌بار در بازار نعلبندان دیده می‌شود که باید نظارت جدی صورت بگیرد.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار