دولت یک مقدار در مقابل غربی ها تمکین می کند و حرف رهبری را گوش نمی دهد . ما می گوئیم به جای اینکه موز وارد کنی پول آن را به باغدار مازندرانی بده تا برای تو موز را پرورش دهد. نباید کمه سر آستین و لباس را از خارج وارد کرد .

بدنه دولت اعتقادی به اقتصاد مقاومتی ندارد

به گزارش گلستان24، اسدالله عسگر اولادی عضو اتاق بازرگانی ایران در گفت و گو با افکار نیوز با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری و تاکید معظم له بر اقتصاد مقاومتی گفت: دولت و بدنه آن هنوز پذیرای اقتصاد مقاومتی نشده است ، مشکل اصلی اقتصاد دولتی است و دولت فقط می خواهد مسائل بگذرد و نمی خواهد مثبت نگاه کند .

وی افزود: متاسفانه ۸۵ درصد اقتصاد در دستان دولت است و اقتصاد مقاومتی یعنی واگذاری اقتصاد به مردم و خودکفا شدن و کمتر به بیگانگان نیاز داشتن. وقتی دولت بزرگترین وارد کننده است سخت است که بخواهیم به دولتی ها بقبولانیم که اقتصاد دولتی را اجرایی کنند. ما باید به سمت خودکفایی در کشور حرکت کنیم ریم و متاسفانه بدنه دولت هیچ اعتقادی به اقتصاد مقاومتی ندارد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین تصریح کرد: در باره اقتصاد مقاومتی تنها از سوی راس دولت شعار داده می شود و یکسال از فرمایش مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی گذشته اما دولت به وظایف خود عمل نکرده است.

وی افزود: از آنجایی که مقام معظم رهبری سال جدید را با نام همدلی و همزبانی نامگذاری کردند نمی توانیم انتقاد تندی به دولت کنیم اما انتقادات جدی به دولت در زمینه اقتصادی داریم.
عسگر اولادی با اشاره به مشکلات تولید در داخل کشور بیان داشت: باید موانع برداشته و به سمت تولید حرکت کنیم . باید خارج شدن ارز از کشور و نیاز به خارجی ها را کم کنیم و اقتصاد مقاومتی یعنی کمتر به بیگانگان نیاز داشته باشیم.

عضو اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد: چرا ما حتی میوه موز را از خارج وارد می کنیم؟ در موضوع حج عمره مقاومت سیاسی کردیم و در اقتصاد هم
” عضو اتاق بازرگانی ایران : چرا ما حتی میوه موز را از خارج وارد می کنیم؟ “
باید همین مقاومت پیش بیاید . دولت روش خود را بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری در رفتن به سمت خودکفایی پیاده کنیم.

وی با اشاره به نگاه دولت به مذاکرات بیان داشت: دولت یک مقدار در مقابل غربی ها تمکین می کند و حرف رهبری را گوش نمی دهد . ما می گوئیم به جای اینکه موز وارد کنی پول آن را به باغدار مازندرانی بده تا برای تو موز را پرورش دهد. نباید دکمه سر آستین و لباس را از خارج وارد کرد . همه چیز را از خارج وارد می کنند. اگر ساعت را نمی توانیم بسازیم اما بند ساعت که می شود در داخل ساخت، حداقل این وسایل را از خارج وارد نکنیم.


عسگر اولادی خاطر نشان کرد: دولت به دنبال راه آسان است و موسسات دولتی که در کار واردات هستند برخی رانت ها را دارند و استفاده می کنند. متاسفانه نمی توانیم خیلی انتقاد کنیم زیرا سال همدلی و همزبانی دولت و مردم است. دولت به رهنمودهای رهبری گوش کند.


وی با اشاره به گرانی های اخیر گفت: امروز که بنزین را گران کرده اند نشان می دهد دولت پول کم آورده است. چرا به ۸۰ میلیون پول یارانه می دهی، خیلی ها ماهیانه هزاران دولار درآمد دارند چرا باید یارانه بگیرند. یارانه نقدی برای ۲۰ میلیون کافی است.


وی افزود: به معاون وزیر بازرگانی التماس کردم که نان را گران نکند برای اینکه نان پایه زندگی طبقه متوسط جامعه است و نان که گران شود خیلی کالا ها گران می شود.


عسگر اولادی تصریح کرد: کار اشتباهی کردند که بنزین را گران کردند و با این اشتباه تورمی که دولت اعلام کرده بود می خواهیم آن را به صفر برسانیم از هم پاشید و دولت کار بسیار اشتباهی کرد که بنزین را گران کرد. دیگر با بنزین ۱۰۰۰ تومانی آب و برق و گاز هم گران می شود، بر کرایه ها تاثیر گذار است و بسیاری از اجناس گران می شوند. دولت با گران کردن بنزین همه چیز را گران کرد.

ارسال نظر

آخرین اخبار