فرمانده سپاه نینوای گلستان با بیان اینکه ملت ایران ناموس سپاه و بسیج است، گفت: زنان همواره در تاریخ اسلام به ویژه تشیع نقش ویژه‌ای ایفا کرده‌اند و از سردمداران ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری بودند.

سردار معروفی: ملت ایران ناموس سپاه و بسیج است

به گزارش گلستان ۲۴؛ سردار حسین معروفی شامگاه یکشنبه در همایش بالندگی، عزت و چهار دهه کرامت که با حضور جمعی از مادران و همسران شهدا برگزار شد، با بیان اینکه ملت ایران ناموس سپاه و بسیج است، اظهارداشت: نگاه اسلام به زن نه نگاهی ابزاری بلکه نگاهی دقیق و براساس ظرافت‌های بشری است. زنان همواره در تاریخ اسلام به ویژه تشیع نقش ویژه‌ای ایفا کرده‌اند و از سردمداران ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری بودند.

وی افزود: اهمیت خانواده به ویژه نقش مادران در این کانون مورد تأکید اسلام است زیرا این مادران هستند که می‌توانند انسجام درون یک خانواده را ایجاد کنند.

فرمانده سپاه نینوای استان بیان داشت: جایگاه زنان در جامعه اسلامی باید تبیین شود. زنان در اسلام کانون اصلی تربیت جامعه هستند. عقبه ما هم در سپاه و بسیج، پادگان نیست بلکه خانواده‌های ما هستند. ما اعتقاد داریم استمرار انقلاب اسلامی و بسترسازی برای شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی با وجود خانواده اسلامی پیش می‌رود.

وی با اشاره به اثرگذاری برخی زنان نمونه در تاریخ اسلام و تشیع اظهارداشت: نقش حضرت خدیجه (س)، نقش حضرت آمنه (س) و نقش حضرت فاطمه زهرا(س) در تاریخ اثبات شده است. حضرت زینب (س) آنهمه حماسه‌آفرینی در کربلا، کوفه و مسیر شام و کاخ یزید را به عشق امام حسین (ع) که حجت خدا و امام زمان خود بود انجام داد اما در کاخ یزید به اذن حضرت سجاد (ع) خطبه خواند که این درس ولایتمداری است و هیچ شکی نیست که اگر حضرت زینب (س) نبود کربلا در کربلا می‌ماند و به فراموشی سپرده می‌شد.

سردار معروفی با تأکید بر عفت و پاکدامنی زنان در جامعه اسلامی خاطرنشان کرد: نگرانی ما این است که نباید به زنان و دختران ما نگاه ابزاری و هوسرانی باشد و عزت و شرف بانوان ما مورد اهانت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ما ناموس‌پرستی را از مکتب سیدالشهدا (ع) آموخته‌ایم، گفت: به کسانی که در عرف معمول به آنان بدحجاب گفته می‌شود، سلامم را برسانید. به آنان می‌گوییم اگر کسی بخواهد امنیت شما را به خطر بیندازد و دامان شما را لکه‌دار کند، جان خود را برای دفاع از شما می‌دهیم.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار