تمرین کامل(دوسالانه) طرح اضطراری فرودگاه گرگان، با موفقیت برگزار شد.

برگزاری تمرین کامل طرح اضطراری فرودگاه گرگان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی فرودگاه های گلستان، علی متانت، مدیرکل فرودگاه‌های استان در حاشیه این تمرین که امروز(چهارم آذر) برگزار شد، گفت: در این تمرین سانحه ای فرضی برای یک فروند هواپیمای فوکر 100 با 32 سرنشین رخ داد که به دلیل مشکل فنی در ارابه فرود چرخ های سمت راست، هواپیما دچار مشکل شد. با ایجاد نقص در ترمزگیری هواپیما از باند خارج شد و در محدوده استریپ متوقف و دچار آتش سوزی شد.

وی ادامه داد: با بروز سانحه خودروهای امدادی و امنیتی بلافاصله به محل وقوع سانحه اعزام شدند و حلقه‌های امنیتی با حضور یگان حفاظت هواپیمایی، حراست اداره کل و پلیس فرودگاه به اطفای حریق هواپیما، امداد و نجات و انتقال مصدومان و مجروحان و جمع آوری اسناد و مدارک مسافران پرداختند.

متانت با اشاره به تنوع ارگان های درگیر در بحران احتمالی هدف از برگزاری این تمرین را ارزیابی توانایی‌ها، تمرین وظایف تمام ارگان‌های ذیربط در هنگام بحران، چگونگی مدیریت بحران در وضعیت‌های مختلف اضطراری و افزایش توان عملیاتی در هنگام بروز سانحه بیان کرد.

وی افزود: این تمرین شامل چهار بخش کلی اطلاع رسانی وضعیت اضطراری، واکنش سریع، برطرف کردن وضعیت اضطراری و اعلام خبر بازگشت به شرایط عادی است وعملکرد تمام نهادهای ذیربط در سه زمینه فرماندهی، هماهنگی و ارتباطات مورد ارزیابی قرارخواهد گرفت.

در این مانور مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، کارشناسان ارزیابی تمرین شرکت فرودگاه‌ها و سازمان هواپیمایی کشوری، مدیریت بحران استانداری، جمعیت هلال احمر، مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی، پزشکی قانونی، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان، نیروی انتظامی، یگان امداد،  پلیس راه، پلیس راهور، صداوسیمای مرکز استان، یگان حفاظت هواپیمایی، پلیس فرودگاه، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی، شرکت هواپیمایی آسمان، سوختگیری هواپیمایی و واحدهای عملیاتی اداره کل فرودگاه های استان گلستان حضور فعال داشتند.

پس از پایان تمرین نیز جلسه‌ای با حضور مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت فرودگاه‌ها، مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان، کارشناسان و ارزیابان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و سازمان هواپیمایی کشوری و نمایندگان ارگان‌ها و سازمان‌های شرکت‌کننده برگزار شد و این تمرین  مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار