مانور محدود طرح اضطراری فرودگاه گرگان با موضوع "وضعیت اضطراری در ایستگاه سوخت رسانی" برگزار شد .

برگزاری مانور محدود طرح اضطراری در فرودگاه گرگان

به گزارش گلستان ۲۴ ؛مانور محدود طرح اضطراری فرودگاه گرگان با حضور اداره آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما، مرکز سوختگیری هواپیمایی فرودگاه، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان، مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی، یگان حفاظت هواپیمایی، پلیس فرودگاه، مسئولین و پرسنل عملیاتی و ادارای مربوطه اداره کل فرودگاه‌های استان گلستان صبح امروز در فرودگاه گرگان برگزار شد.

رامین آذری مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان در خصوص اجرای این مانور گفت: بر اساس برنامه‌ از پیش تعیین شده؛ در اثر بی احتیاطی و خطای انسانی، ساختمان و تأسیسات سوختگیری فرودگاه گرگان دچار حریق می شود. پس از اعلام وضعیت اضطراری توسط پرسنل ایستگاه سوخت رسانی به برج مراقبت، آژیر خطر به صدا درآمده و موقعیت محل بروز سانحه به سرکشیک ایستگاه آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما اعلام و تیم های اطفاء حریق و امداد و نجات به سرعت به محل حادثه اعزام می شوند. پس از آن نیز سایر اطلاع رسانی های بر اساس چارت اطلاع رسانی انجام و مسئولین در جریان وقوع آتش سوزی قرار می گیرند.

آذری در ادامه با اعلام اینکه تمرین محدود طرح اضطراری فرودگاه با سناریو وضعیت اضطراری در ایستگاه سوخت رسانی برای اوّلین بار در سطح فرودگاه های کشور انجام می شود، افزود: با توجه به خطرات بالقوه ای که مخازن و تاسیسات سوختگیری هواپیمایی را در فرودگاه ها تهدید می کند، انجام این مانور بسیار ضروری بود و امروز شاهد انجام خوب این تمرین در فرودگاه گرگان بودیم.

وی هدف از انجام این مانور را ارزیابی توانایی و تمرین وظایف، افزایش توان عملیاتی، افزایش هماهنگی های درون و برون سازمانی، ارزیابی توان و امکانات، رفع نواقص احتمالی و چک کردن سیستم های مختلف در هنگام بروز شرایط اضطراری اعلام کرد . در پایان این مانور، در جلسه‌ای با حضور مدیرکل فرودگاه‌های استان، مسئولین و نمایندگان ارگان‌ها و سازمان‌های شرکت‌کننده در مانور، عملکرد واحدهای مختلف مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

گفتنی است؛ به منظور حفظ آمادگی و هماهنگی در شرایط اضطراری، تمرین کامل و محدود طرح اضطراری فرودگاه هر دو سال یکبار و تمرین دورمیزی هر شش ماه یکبار برگزار می شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار