گرزین از برگزاری ۱۰۰ برنامه به مناسبت هفته فرهنگی و روز ملی گرگان خبر داد و گفت: نواختن نمادین زنگ ۵ آذر در یکی از مدارس گرگان، تجلیل از خانواده شهدای قیام مردم گرگان و اعزام دوچرخه سواران به مشهد مقدس از جمله این برنامه ها به شمار می رود.

برگزاری ۱۰۰ برنامه به مناسبت هفته فرهنگی و روز ملی گرگان

به گزارش گلستان ۲۴؛ «ناصر گرزین» امروز(سه شنبه 5 آذر) در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در قیام 5  آذر مردم گرگان که به یکشنبه خونین گرگان نامگذاری شد ۱۴ شهید تقدیم انقلاب کردند و ۱۵۰ نفر نیز در این روز مجروح شدند.

 

 رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر گرگان ادامه داد:  5 آذر تاریخ و هویت مردم شهر گرگان است که باید این روز را گرامی بداریم و به نسل جدید معرفی شود.

 

گرزین متذکر شد: ویژه برنامه های  ۵ آذر ،روز گرگان از دو سال گذشته آغاز شده و تلاش هستیم با این برنامه های مردم را از  تاریخ گرگان آگاه کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: به مناسبت این روز ورکشاپ نقاشی تمثال شهدای ۵ آذر توسط  ۱۴ طراح کشیده شد، همچنین امروز زنگ روز ملی گرگان به صورت متمرکز در یکی از مدارس شهر گرگان نواخته می شود.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر گرگان متذکر شد: به دنبال این هستیم که با اینگونه برنامه ها روز 5 آذر و قیام مردم گرگان  را با اینگونه برنامه ها به نسل جوان آشنا کنیم.

 

گرزین به تقدیر از خانواده شهدای ۵ آذر را در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر گرگان اشاره کرد و گفت: همچنین به این مناسبت خاطره گویی واقعه 5 آذر را  توسط  یکی از مورخ تاریخی و یکی از جانبازان واقعه ۵ آذر خواهیم داشت.

 

وی به حمایت از چاپ ویژه نامه قیام مردم گرگان در نشریه انقلاب اشاره کرد و افزود: به مناسبت روز ملی گرگان اعزام دوچرخه سواری هفت نفره از گرگان به مشهد مقدس را خواهیم داشته باشیم که از امروز این حرکت آغاز می شود.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر گرگان  تاکید کرد: یکی از خواسته های مردم گرگان این است که دیدار با مقام معظم رهبری در این روز داشته باشیم و از طریق کمیسیون فرهنگی به نماینده ولی فقیه در استان و سپاه استان و شهرستان مکاتباتی در این زمینه داشتیم و امیدواریم این مهم رقم بخورد.

 

گرزین متذکر شد: همچنین در این روز ایستگاه فرهنگی حماسه آفرینان ۵ آذر را خواهیم داشت و برنامه های دیگری نیز در سطح استان اجرا خواهد شد.

 

وی افزود: هفته فرهنگی گرگان را از دوم ربیع الثانی تا هشتم ربیع الثانی همزمان با  سالروز ورود امام حسن عسکری( لیه السلام) به گرگان را خواهیم داشت و با احتساب این برنامه ها  در کل  ۱۰۰ برنامه به مناسبت روز ملی گرگان و هفته فرهنگی برگزار می شود.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار