استاندار گلستان گفت: تمامی سیل‌زدگان گمیشانی ساکن چادر‌ها در واحد‌های مسکونی استقرار داده شدند و در شهرستان آق‌قلا نیز این خانواده‌ها تا پایان آذرماه خانه‌های خود را تحویل می‌گیرند.

چادر‌ها از مناطق سیل‌زده گلستان برچیده شد / بازسازی واحد‌های مسکونی با ۷۰ پیمانکار‌
به گزارش گلستان ۲۴؛ حق شناس استاندار گلستان در گفت و گو با برنامه پیگیری شبکه سراسری خبر گفت: تاکنون ۸۵ درصد خسارت کشاورزان سیلزده استان پرداخت شده و تلاش داریم طی هفته آتی مبالغ مربوط به ۱۵ درصد باقی مانده نیز پرداخت شود.
 
او ادامه داد: تاکنون ۹۲ درصد واحد‌های روستایی و ۷۴ درصد واحد‌های شهری عقد قرارداد شده اند و البته از بانک‌ها می‌خواهیم که روند انعقاد قرارداد را تسریع کنند تا پیش از پایان سال بتوانیم عملیات ساخت واحد‌های مسکونی را به اتمام برسانیم.
 
حق شناس گفت: تمامی سیلزدگان گمیشانی ساکن در چادر‌ها در واحد‌های مسکونی شان استقرار داده شدند و چادر‌های این شهرستان برچیده شد.
 
استاندار گلستان گفت: در شهرستان آق قلا نیز از ۹ خانواده مستقر در چادر، ۳ واحد مسکونی تا ۱۵ آذر و ۶ واحد تا پایان آذر تحویل داده می‌شود.
 
به گفته او، در حال حاضر ۷۰ پیمانکار از سوی بنیاد مسکن در حال ساخت واحد‌های مسکونی هستند.
 
حق شنای گفت: ۴۰۰ واحد به ۷۳۰۰ واحد مسکونی احداثی استان اضافه شده که امیدواریم با ساخت این واحد‌های مسکونی مقاوم سازی با دقت بیشتری صورت گیرد.

/باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار