رهایی گروگان ۱۶ ساله از چنگال آدم‌ربایان در بندرترکمن، برگزاری سومین دوره تربیت مربی کمک‌های اولیه هلال احمر و رشد ۹۵ درصدی سرمایه‌گذاری صنعتی در استان از جمله خبرهای کوتاه امروز دوشنبه گلستان است.

اخبار کوتاه استان گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ جانشین فرمانده انتظامی گلستان از رهایی گروگان ۱۶ ساله از چنگال آدم ربایان در بندرترکمن خبر داد.

 مسعود فروزان جانشین گفت: راکبان یک دستگاه موتورسیکلت با حضور در یک باشگاه ورزشی نوجوانی را با تهدید و توسل به زور ربوده و فرار کردند که با پیگیری‌های پلیس و پس از رصد سرنخ‌های موجود، سرانجام ماموران موفق شدند ۲ متهم و گروگان را در یکی از پارک‌های شهرستان شناسایی، در عملیاتی ضربتی آدم ربایان را دستگیر و به مراجع قضایی معرفی  کنند.

**

جشن ثبت جنگل‌های هیرکانی با حضور مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پنجشنبه ۱۴ آذرماه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می شود.

**

مدیرکل بنیادمسکن گلستان با اشاره به تحویل ۲ هزار و ۳۱۹ واحد مسکونی به سیل‌زدگان گفت: ۲۵ هزار و ۱۰۰ خانوار سیل‌زده استان تاکنون یک هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض دریافت کردند.

محمد تقی زمانی نژاد اظهار داشت: ‌از ۲۸ هزار و ۴۳۷ مالک خسارت‌دیده‌ که به بانک‌ها معرفی شده‌اند، قرارداد پرداخت تسهیلات با ۲۶ هزار و ۱۱۱ نفر امضا شد.

**

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت  گلستان گفت: امسال ۹۰ پروانه بهره برداری صنعتی در استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد رشد داشت.

طلوعیان گفت که در این مدت ۵ هزار و ۲۳۱ میلیارد ریال در گلستان سرمایه گذاری شد.

**

فرماندار آق قلا رصد فضای مجازی را در کاهش جرایم انتخابات و تبلیغات زودهنگام نامزدها تاثیرگذار خواند و خواستار تخصیص شعبه ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی شد.

**

هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در ۴ گروه امتحانی و ۱۵ رشته شامل ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، معارف اهل بیت،حفظ قرآن کریم،آموزش های الکترونیک و با هدف سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی موسسات و مراکز قرآنی کشور و ایجاد انگیزه در میان مردم به ویژه نوجوانان و جوانان در گلستان برگزار می شود.

**

سومین دوره تربیت مربی کمک های اولیه در گلستان با حضور ۲۵ نجاتگر فعال جمعیت هلال احمر گلستان به مدت ۶ روز در گرگان برگزار شد.

**

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان از پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی عملیات اجرایی تکمیل فاز اول محوطه سازی میراث جهانی برج قابوس خبر داد و گفت: اجرای حدود ۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع سنگ فرش محوطه با آجر ختایی و همچنین اجرای تاسیسات محوطه برج قابوس، از جمله بخش های قابل اجرای این فاز است.

**

 در راستای اجرای طرح نهضت سبز و گرامیداشت و همزمان با روز جهانی معلولین ۵ هزار اصله نهال گونه های جنگلی در اردوگاه توسکستان متعلق به بهزیستی گلستان کاشته شد.

**

کارگاه آموزشی فضای مجازی، آسیب ها و تهدیدهای ناشی از آن با هدف آگاه‌سازی نوجوانان و خانواده‌ها نسبت ‌به آسیب‌های فضای مجازی، امکان استفاده مناسب از این امکانات و تکنولوژی برای رشد کیفیت زندگی در آزادشهر برگزار شد.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار