مدیرکل دفتر میگو و سایر آبزیان آب شور شیلات گفت: افزایش برداشت میگو به 32 هزار تن در سال گذشته، نشان دهنده عزم جدی برای رونق تولید این محصول و ورود بیشتر آن به سفره خانوارهای ایرانی است.

پارسال 32 هزار تن میگو در کشور تولید شد
به گزارش گلستان ۲۴ ؛ وحید معدنی در جلسه کارگروه میگو استان گلستان در گرگان اظهار کرد: رشد تولید میگو حاصل تعامل فعالان این عرصه، تولید کنندگان، شیلات و دامیزشکی بوده و این همکاری با هدف پایداری بیشتر تولید این محصول ادامه دارد.

وی بیان کرد: گلستان یکی از استانهای دارای استعداد برای پرورش میگو است که با حمایت مسئولان استانی و شیلات کشور و بهره برداری صحیح از ظرفیت های موجود، امیدواریم تولید این محصول افزایش یابد.
به گفته وی؛ مجتمع تولید میگوی شهرستان گمیشان در شمال غرب گلستان یکی از مهمترین عرصه های پرورش این محصول است که پایان مطالعات فاز دوم آن به وسعت 6 هزار هکتار، نوید خوبی برای رونق تولید این آبزی خواهد بود.
هم اینک پرورش میگو در مزارع سایت 4 هزار هکتاری مجتمع گمیشان در حال اجرا است.
مدیر کل شیلات گلستان هم گفت: تولید یکهزار و 960تن میگو در سال 96 و کسب رتبه سوم کشوری نشان دهنده ظرفیت استان در پرورش آبزیان است.
سید جواد قدس علوی با اشاره به سرمایه گذاری های صورت گرفته در مجتمع پرورش میگو گمیشان اظهارکرد: پارسال و در بحران کمبود اعتبارات 225میلیاردریال در حوزه زیر ساخت های شیلاتی استان هزینه شد.
وی با بیان اینکه 6 واحد عمل آوری میگو در استان 5 هزار تن ظرفیت دارد، افزود: گلستان پتانسیل توسعه در زمینه واحدهای عمل آوری میگو و تولید ارزش افزوده در این بخش را دارد.
قدس علوی همچنین از راه اندازی اولین پایانه صادراتی در گمیشان همزمان با هفته دولت سال 97 خبر داد.
 

انتهای پیام /

 

ارسال نظر

آخرین اخبار