مدیرکل بهزیستی استان گلستان گفت: از مجموع 57 هزار و 800 معلولی که تحت پوشش بهزیستی قرار دارند حدود 37 هزار و 662 خانواده از بهزیستی مستمری دریافت می‎کنند.

پرداخت مستمری ماهانه به بیش از 37 هزار مددجوی بهزیستی در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ ابراهیم غفاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: در حال حاضر 57 هزار و 800 معلول تحت پوشش بهزیستی گلستان قرار دارد که از این میزان نزدیک به 9 هزار معلول طی یک سال گذشته تحت حمایت و پوشش قرار گرفتند تا از خدمات دولت بهره‎مند شوند.

وی با بیان اینکه از مجموع 57 هزار و 800 معلولی که تحت پوشش بهزیستی قرار دارند حدود 37 هزار و 662 خانواده از بهزیستی مستمری دریافت می‎کنند، افزود: امسال برای پرداخت مستمری، دولت به سازمان بهزیستی کمک کرد تا به سرپرست خانوارِ معلول با بُعد خانوار مستمری پرداخت کند، در واقع اگر فرد معلول سرپرست خانوار باشد به همراه سایر اعضای خانواده مستمری دریافت می‌کند.

*پرداخت ماهانه 6 میلیارد تومان مستمری به مددجویان در گلستان

مدیرکل بهزیستی استان گلستان اضافه کرد: در حال حاضر 37 هزار و 662 معلول در گلستان از بهزیستی مستمری دریافت می‎کنند که با بُعد خانوار این تعداد به بیش از 105 هزار نفر می‎رسد.

غفاری ادامه داد: در مجموع ماهانه 6 میلیارد تومان مستمری در استان گلستان پرداخت می‎شود که  5 میلیارد و 400 میلیون تومان آن برای افراد دارای معلولیت است.

وی یادآور شد: 41 هزار خانواده تحت پوشش بهزیستی استان گلستان قرار دارند که از این میزان بیش از 37 هزار نفر از آنها معلول هستند.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان تاکید کرد: به افرادی دارای معلولیت و واجدالشرایط مستمری پرداخت می‎شود و برای یک نفر 108 هزار تومان و برای خانوار پنج نفره 416 هزار تومان پرداخت خواهد شد.

غفاری تأکید کرد: سازمان بهزیستی با موافقت دولت برای افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید که جزو سه دهک پایین درآمدی هستند غیر از مستمری، ماهانه از 120 تا 160 هزار تومان بسته به بُعد خانوار برای پرداخت در دستور قرار داده است.

*وجود 670 معلول ضایعه نخاعی در گلستان

وی از وجود 670 معلول ضایع نخاعی در استان خبر داد و گفت: 50 درصد از این افراد به خاطر تصادفات دچار ضایعه نخاعی شدند.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان با بیان اینکه افراد دارای ضایعه نخاعی همانند سایر افراد از ما مستمری دریافت می‎کنند، بیان کرد: سازمان بهزیستی برای افراد ضایعه نخاعی سه دهک پایین درآمدی، حق پرستاری پرداخت می‎کند و سال گذشته 346 هزار تومان برای افراد ضایعه نخاعی پرداخت می‎کرد که این میزان از چند روز گذشته براساس قانون حمایت از افراد دارای معلولیت به ماهانه 554 هزار تومان افزایش یافته است.

*7600 خانوار پشت نوبت دریافت مستمری قرار دارند

غفاری یادآور شد: در حال حاضر 7 هزار و 600 خانوار پشت نوبت خدمات مستمری قرار دارند و سال 1396 حدود 12 هزار مستمری‎بگیر داشتیم که این میزان امسال به 41 هزار نفر رسیده است.

وی ابراز داشت: تمام زنان سرپرست خانوار که برای دریافت مستمری به بهزیستی مراجعه کردند مورد حمایت و تحت پوشش قرار دادیم.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان یادآور شد: طرح غربالگری و توانمندسازی 3 هزار و 500 سالمند با هدف شناسایی سالمندان نیازمند خدمات در شهرستان‎های بندرگز و مینودشت آغاز شده است.

غفاری گفت: طرح توانمندسازی 100 نفر از سالمندان را در بندرگز و مینودشت و 100 نفر از بیماران ضایعه نخاعی مراوه‎تپه و کلاله و 50 نفر نابینا در آق‎قلا و گرگان در استان کلید خورده و برای توانمندسازی هر کدام تا سقف دو میلیون تومان اعتبار اختصاص یافت و درصدد هستیم برای توانمندسازی این افراد اقدامات مؤثر انجام شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار