رئیس پارک علم و فناوری گلستان گفت : در سفر اخیر دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور به گلستان اعتبار بالایی حدود ۲۰ میلیارد تومان جذب شد .

متأسفیم که در شهر گرگان حتی یک متر فضا هم نداریم / در سفر دکتر ستاری ۲۰ میلیارد تومان اعتبار جذب کردیم / شب بازار مطهری گرگان تا پایان سال مرکز فناوری می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ مهدی غفاری رییس پارک علم و فناوری گلستان در نشست خبری در خصوص آخرین اقدامات برای تهیه زمین برای پارک علم و فناوری گلستان اظهار کرد : اولین چیزی که هر پارکی لازم دارد زیرساخت و زمین لازم برای استقرار شرکتهاست ، ما در این بخش نیاز به کمک رسانه ها داریم ، من شخصا مذاکراتی با وزارت علوم ، استانداری و سایر مراجع مربوط انجام دادم اما به تنهایی کفایت نمی کند و باید بقیه هم کمک کنند.

غفاری با اشاره به پارک علم و فناوری یزد گفت : این مرکز در سال ۸۰ با دو میلیارد تومان خریداری و بازسازی شد و امروز در قلب شهر یزد به عنوان یک مرکز عالی و ممتاز میزبان مردم استان یزد از نوجوان تا میانسال است که طرح های علمی و فناوری دارند.

وی تصریح کرد: متأسفیم که در شهر گرگان حتی یک متر فضا هم نداریم و در کشور گلستان و سمنان هستند که پارک علم و فناوری در مرکز استان قرار ندارد البته پارک سمنان در شهرستان شاهرود است که همطراز شهر سمنان است و فقط گلستان است که از چنین وضعیتی برخوردار نیست.

رییس پارک علم و فناوری گلستان اضافه کرد : برای جبران این نقیصه ناچار به بخش خصوصی متوسل شدیم تا برای میان مدت مکانی را از آنها اجاره کنیم .

غفاری یادآور شد : البته در سفر اخیر دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور به گلستان اعتبار بالایی حدود ۲۰ میلیارد تومان جذب شد که برای یک سال آینده در شهر گرگان فضای خوبی را ایجاد می کند.

وی در خصوص تفاهم نامه با شورای شهر گرگان در بازارچه خیابان مطهری بیان کرد : در سفر اخیر دکتر ستاری به گلستان ۵ میلیارد تومان برای این مکان اعتبار گرفتیم ، الان موافقت نامه امضا و نقشه مرکز نوآوری در حال تهیه است و بعد از ارائه به شهرداری وارد فاز اجرایی می شود و پیش بینی ما اینست که تا پایان سال کار شروع شود.

رییس پارک علم و فناوری گلستان در پاسخ به سوالی در خصوص حجم ریالی صادرات محصولات دانش بنیان گلستان گفت : دو میلیون دلار صادرات طی سالهای گذشته توسط شرکت های استان انجام شد.

غفاری افزود : در روی کاغذ ۲۸ شرکت پارکی ، ۶۰ مرکز رشد در گرگان و ۱۳ تا در گنبد داریم اما به دنبال این هستیم که با استقرار این شرکت ها آنها را فعال تر کنیم زیرا تا زمانی که این شرکت ها جا نداشته باشند معلوم نیست کدام فعالند؟

وی بیان داشت: هدف ما افزایش شرکت ها نیست بلکه بر کیفیت شرکت های دانش بنیان تمرکز داریم.

/گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار