مدیرکل انتقال خون استان گلستان گفت: در سالجاری ۴۶ هزار مراجعه‌کننده جهت اهدای خون به مراکز خونگیری در سطح استان داشتیم که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۱۴ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۱۴ درصدی مراجعه‌کنندگان به مراکز خونگیری گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ سیدصادق بنی‌عقیل با حضور در دفتر خبرگزاری ایسنا-منطقه گلستان اظهار کرد: رتبه اهدای خون مردم استان گلستان با توجه به جمعیت آن، در جایگاه میانی بین استان‌های کشور قرار دارد.

وی با اشاره به اخذ ۳۰ هزار واحد خون از ابتدای سالجاری در استان، ‌افزود: ۹۵ درصد مراجعات ما برای اهدای خون، آقایان هستند. با توجه به اینکه بانوان ۵۰ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند، باید فرهنگ‌سازی صورت گیرد که مشارکت آن‌ها در اهدای خون افزایش یابد. خانم‌ها می‌توانند سالی یک‌بار اهدایی خون داشته باشند و مشکلی پیش نمی‌آید.

مدیرکل انتقال خون گلستان بابیان اینکه در استان گلستان به‌طور میانگین ماهانه به ۵ هزار واحد خون نیازمندیم، تصریح کرد: تقریباً حدود ۶۷ درصد اهداکنندگان خون در استان به‌صورت مستمر اهدای خون انجام می‌دهند.

بنی‌عقیل با اشاره به نقش مؤثر رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی اهدای خون، گفت: مردم با اهدای خون خود می‌توانند نقش بسیار مهمی در التیام و کمک به کاهش درد برخی بیماران بستری در بیمارستان‌ها داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان انتقال خون در استان گلستان در دو مرکز متمرکز در شهر گرگان و گنبدکاووس مستقر است. چهار پایگاه دیگر نیز در شهرستان‌ها داریم که به دلیل محدودیت نیروی انسانی، از دو مرکز متمرکزمان پوشش داده می‌شود.

مدیرکل انتقال خون گلستان بیان کرد: در استان گلستان ۱۴ شهرستان و ۲۴ بیمارستان داریم و تعداد پایگاه‌های ثابت ما، جوابگو نیست. باید اتوبوس‌های خونگیری سیار در شهرستان‌هایی که امکانات نداریم، تأمین شود. درگذشته دو اتوبوس سیار خونگیری در استان داشتیم که با توجه به عمر طولانی آن‌ها، شرایط ادامه فعالیت ندارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار