مدیرعامل انتقال خون گلستان مطرح کرد

مدیرعامل سازمان انتقال خون استان گلستان با اشاره به افزایش ۵ درصدی اهدای خون امسال در گلستان گفت: ۶ مرکز ثابت و سیار خون‌گیری در شب‌های قدر در استان گلستان فعال است.

فعالیت ۶ مرکز ثابت و سیار خون‌گیری در شب‌های قدر در گلستان

به گزارش گلستان24، میرمحمدحسینی شامگاه جمعه در حاشیه بازدید از پایگاه انتقال خون در جمع خبرنگاران اظهار داشت: گلستانی‌ها امسال بیش از 10 هزار واحد خون اهدا کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه پارسال 5 درصد افزایش داشته است.

وی تاکید کرد: از ابتدای ماه رمضان تا نیمه آن خون مورد نیاز بیمارستان‎ها و مراکز درمان با اهدای خون توسط اهداکنندگان مستمر تامین شده است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون استان گلستان تصریح کرد: از ابتدای ماه رمضان اهداکنندگان مستمر در استان گلستان 5 درصد بیشتر شدند و در بخش بانوان هم 0.2 درصد افزایش داشتند.

حسینی افزود: در نخستین شب از لیالی پرفیض قدر گلستانی‎ها 280واحد خون اهدا کردند و در شب بیست و سوم ماه رمضان هم این مراکز اهدای خون فعال خواهند بود.

مدیرعامل سازمان انتقال خون گلستان تصریح کرد: 6 مرکز ثابت و سیار در استان گلستان کار خون‌گیری را انجام می‎دهند که 2 مرکز در گرگان و گنبدکاووس و 4 مرکز سیار هم در استان در شب‎های قدر تا بامداد کار خون‎گیری را انجام می‌دهند.

وی تاکید کرد: بیشترین خون مورد نیاز در استان گلستان گروه خونی O مثبت و O منفی است، چرا که این دو گروه خونی اهداکننده به دیگر گروه‌ها است و نیاز استان به این گروه‎های خونی و دارندگان این گروه‎های خونی بیشتر از گروه‏‌های دیگر است.

وی افزود: روزه‌داری هیچ مانعی برای اهدای خون نیست و همه افرادی که به لحاظ جسمی توانایی دارند می‌توانند خون اهدا کنند.

مدیرکل انتقال خون استان گلستان تصریح کرد: با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و نیاز به افزایش ذخایر خون استان برای بیماران، پایگاه‌های انتقال خون استان پس از افطار نیز آماده خون‌گیری از شهروندان است.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار