معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان از افزایش فوتی‌های ناشی از آنفولانزا

فوتی‌های آنفولانزا در گلستان به 9 نفر افزایش یافت

به گزارش گلستان ۲۴؛ سراج‌الدین عارف‌نیا صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان، در خصوص آخرین وضعیت شیوع بیماری آنفولانزا در استان گلستان اظهار کرد: تاکنون یک هزار و 80 نفر در استان با اظهار دارا بودن بیماری آنفولانزا یا علائم نزدیک به آن در بیمارستان‌های استان بستری شدند.

وی ادامه داد: 25 درصد نمونه آزمایش‌های گرفته شده از این تعداد بیمار آنفولانزا مثبت بوده که در یک نمودار آماری به این معنی است که از هر چهار نفر یک نمونه مثبت بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: تاکنون فوت 9 نفر در استان به دلیل آنفولانزا تائید شده که 90 درصد فوتی‌ها دارای بیماری‌های زمینه‌ای بوده‌اند.

عارف‌نیا تاکید کرد: حدود 100 مادر باردار با علائم آنفولانزا در بیمارستان‌های استان بستری شدند که خوشبختانه در حوزه مادران باردار در استان فوتی نداشتیم و همه این مادران باردار با طی مراحل درمانی بدون مشکل ترخیص شده و یا درمان شده‌اند.

وی تاکید کرد: 50 درصد افراد بستری شده با علائم آنفولانزا در بیمارستان‌های استان دارای بیماری زمینه‌ای بوده که جزء گروه‌های خطر محسوب می‌شوند که نشان می‌دهد این افراد، بیش از دیگر افراد جامعه باید به نکات پیشگیرانه دقت کنند.

عارف‌نیا متذکر شد: پیک بستری در بیمارستان‌های استان نسبت به هفته گذشته روند کاهشی دارد به صورتی که هفته گذشته در روز نزدیک به 60 نفر بستری می‌شده و امروز به 35 نفر رسیده‌اند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار