کشاورزان خسارت دیده گالیکشی منتظر باز شدن سامانه سجاد هستند.

کشاورزان خسارت دیده گالیکشی منتظر باز شدن سامانه!
به گزارش گلستان ۲۴؛ مدیر جهادکشاورزی شهرستان گالیکش گفت: در حالیکه حدود هشت ماهی است که از زمان خسارات وارده سیل سال جاری به بخش کشاورزی میگذرد به علت بسته بودن سامانه سجاد ۷۷۶ کشاورزان خسارت دیده که کمتر از ۸۰ درصد خسارت متحمل شده اند همچنان منتظر باز شدن سامانه سجاد هستند.

سید حمزه موسوی افزود با بیان اینکه امیدواریم این سامانه به زودی بازگشایی شود افزود: این افراد حدود ۶۰۰ میلیون تومان خسارت دیده اند.

مدیر جهادکشاورزی گالیکش همچنین درباره پرداخت خسارت به دیگر کشاورزان شهرستان گفت: در این شهرستان مالکین ۶۶۳ پرونده خسارت دیده ۵۰ درصد خسارات خود را به مبلغ ۸۴۴ میلیون تومان به طور بلاعوض و بیش از سه و نیم میلیارد تومان نیز تسهیلات با بهره کم دریافت کردند.

میرزایی فرماندار گالیکش نیز در بازدید از اراضی خسارت دیده از سیل و درباره تسطیح، مرمت و بازسازی اراضی کشاورزی رانشی گفت: میزان اعتبار تخصیصی در این رابطه تا کنون ۹ میلیارد تومان بوده است.

او افزود: برای انجام کار تسطح مجموعا ۱۳ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

علی اصغر میرزایی افزود: ۲ پیمانکار برای این کار در نظر گرفته شده که عملیات اجرایی را از روستای لیرو و آغاز شده و به تدریج به سایر روستا‌ها نظیر پنو، پادلدل، فرهنگ، کیارام و فارسیان فرنگ نیز تسریع خواهد یافت.

/باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار