سلیمانی گفت: برای یک هزار و ۱۸۷ هکتار اراضی کشاورزی شهرستان گرگان که در سیل اخیر ۱۰۰ درصد خسارت دیدند مبلغ ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان غرامت پرداخت خسارت این اراضی در سامانه «سجاد» به ثبت رسیده و به تدریج پرداخت این غرامت ها آغاز می‎شود.

خسارت‌های ناشی از سیل به کشاورزان گرگانی پرداخت می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ «عباسعلی سلیمانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان اظهار کرد: در راستای حمایت و پشتیبانی از کشاوزان و بر اساس بند «خ» ماده 33 قانون امهال تسهیلات کشاورزان هماهنگی با بانک کشاورزی و فرماندار  برای امهال تهسیلات کشاورزان انجام شده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی گرگان ادامه داد: بانک کشاورزانی که تا پایان سال 1397 سررسید اقساطشان تا سقف 50 میلیون تومان فرا رسیده باشد جرائمشان را می‌بخشد.

 

سلیمانی بیان کرد: سال گذشته مبلغ امهال تسهیلات تا سقف 20 میلیون تومان بود و 12 و نیم میلیارد تومان مبلغ کل تسهیلاتی بود که در بخش کشاورزی اعطاء شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی گرگان با بیان اینکه در مرحله دوم هشت و نیم میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان ارائه شده بود و امهال تسهیلات کشاورزان در این بخش نیز انجام شده است، گفت: از محل اعتبارات فنی و اعتباری در زمینه اجرای طرحهای کشاورزی در محصول پنبه تسهیلات با نرخ کارمزد 8 درصد برای هر هکتار یک میلیون تومان، برای محصول چغندر 5 میلیون تومان، برای محصول گندم یک میلیون 700 هزار تومان و برای محصولات علوفه ای 2 میلیون تومان در هکتار در نظر گرفته شده است.

 

سلیمانی یادآور شد: همچنین تسهیلات با نرخ چهار درصد برای بذرکارهای بی‎خاک ورزی و تبدیل ردیف‎کار عمیق به کشت مستقیم  با باز پرداخت 5 ساله در نظر گرفتیم تا کشاورزان از این تسهیلات بهره بگیرند.

 

وی بیان کرد: برای یک هزار و ۱۸۷ هکتار اراضی کشاورزی شهرستان گرگان که در سیل اخیر ۱۰۰ درصد خسارت دیدند مبلغ ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان غرامت پرداخت خسارت این اراضی در سامانه «سجاد» به ثبت رسیده و به تدریج پرداخت این غرامت ها آغاز می‎شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار