۵۰۰ واحد بازسازی و تعمیرشده سیل‌زدگان استان گلستان روز چهارشنبه به صورت متمرکز در روستای قورپلچه شهرستان گنبدکاووس در شرق استان با حضور سردار غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج مستعضفین کشور، فرمانده سپاه نینوا گلستان و شماری از مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

۵۰۰ واحد بازسازی شده سیل‌زدگان گلستان افتتاح شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ مسئول بسیج سازندگی گلستان در این مراسم گفت: این افتتاحیه مرحله دوم بازسازی و تعمیر ۵۰۰ واحد مسکونی مناطق سیل‌زده امسال استان توسط گروه‌های جهادی با هزینه ۱۵ میلیارد ریال از محل کمک‌های مردمی، خیران و بخشی از اعتبارات بسیج سازندگی استان است.

حسن ملک‌حسینی افزود: بیشتر واحدهای بازسازی و تعمیر شده مناطق سیل‌زده در این پروژه مربوط به شهرستان‌های گنبدکاووس، آق‌قلا، گمیشان، بندرترکمن، مراوه‌تپه و مینودشت است.

وی یادآور شد: گروه‌های جهادی بسیج سازندگی در مرحله نخست نیز یک هزار و ۱۸۵ واحد مسکونی را با ۳۵ میلیارد ریال اعتبار در مناطق سیل‌زده استان تعمیر و مرمت کرده بودند.

وی همچنین با اشاره به فعالیت‌های سازمان بسیج سازندگی از ابتدای پیروزی انقلاب تا به امروز در این استان گفت:‌ ایجاد و توسعه پنج هزار واحد اقتصادی با اعتبار تقریبی هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی برای هفت هزار نفر در عرصه‌های مختلف اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی از جمله اقدامات شاخص بسیج سازندگی استان است.

مسئول بسیج سازندگی گلستان افزود: توسعه، رونق و احیای اراضی کشاورزی و منابع طبیعی و مدیریت آبی به مساحت یک هزار و ۵۰۰ هکتار، احداث، مرمت و اجرای دو هزار و ۲۰۰ پروژه محرومیت‌زدایی در عرصه‌های مدرسه‌سازی، مسجد، مصلی، ساخت خانه محروم، خانه عالم، غسالخانه، کتابخانه، سوله ورزشی، آبرسانی، لوله کشی، بازسازی مناطق سیل‌زده و زلزله زده و جاده بین مزارع از دیگر فعالیت‌های اجرایی بسیج سازندگی در استان محسوب می‌شود.

ملک‌حسینی برگزاری اردوهای جهادی در قالب طرح‌های عمرانی، آموزشی، اقتصاد مقاومتی و فرهنگی در مناطق محروم و زلزله زده و سیل‌زده توسط ۱۰ هزار و ۳۰۰ گروه جهادی، اهدای ۷۰۰ سری جهیزیه برای زوج‌های بی بضاعت به ارزش ۶۵ میلیارد ریال و کمک به ایجاد ۴۳۳ صندوق قرض‌الحسنه در مناطق شهری و روستایی با جمع آوری منابع به میزان ۳۲ میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم برای ۵۷۱ نفر را از دیگر اقدامات بسیج سازندگی گلستان برشمرد.

به گزارش ایرنا، امروز عملیات اجرای ۲۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی شامل ساخت خانه‌عالم، مدرسه، کانال‌های بتنی، آب‌رسانی، جاده بین مزارع، مسجد، غسالخانه، پل و مدرسه علمیه در مناطق مختلف گلستان به صورت متمرکز در روستای اسلام آباد گنبدکاووس هم با حضور رییس سازمان بسیج مستعضفین کشور برگزار می‌شود.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار