حجت الاسلام قاسمی گفت: در انتخابات گذشته گزارشاتی از خرید و فروش رای داشتیم ولی مستند نبود و منجر به صدور رای نشد.

گزارشات خرید و فروش رای در انتخابات گذشته مستند نبود/ تخلفات انتخابات ویژه رسیدگی می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت‎الاسلام «مهدی قاسمی وناجمی » امروز(چهارشنبه ۲۷ آذر) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: جرائمی را  قانون گذار  برای تخلف انتخاباتی قبل، حین، در زمان انتخابات و پس از آن مشخص کرده است.

دبیر ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخابات گلستان به جرائم قبل از انتخابات اشاره کرد و گفت: تبلیغات زودهنگام داوطالبان یکی از اقدامات هنجار شکن است که قانون گذار برای آن جرائمی در نظر گرفته است.

حجت الاسلام قاسمی یادآور شد: استفاده از امکانات دولتی و استفاده مسئولان و کارکنان دولت از سمت و جایگاه خود برای حمایت از یک داوطلب نیز قانون گذار جرم تلقی کرده و مجازات هایی را نیز برای این افراد در نظر گرفته است.

وی به خرید و فروش رای اشاره کرد و گفت: تاکید داریم گزارش ها در این خصوص مستند باشد تا قضات بتوانند با متخلفان برخورد قانونی کنند.

دبیر ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخابات گلستان ابراز داشت: در انتخابات گذشته گزارشاتی از خرید و فروش رای داشتیم ولی مستند نبود و منجر به صدور رای نشد.

حجت الاسلام قاسمی تاکید کرد: استفاده از پلاکارد، بلندگوهای سیار خارج از محیط تبلیغاتی، دیوار نویسی و راه اندازی کاروان تبلیغاتی از دیگر اقدامات مجرمانه است که باید داوطبان مجلس شورای اسلامی به آن توجه کنند.

وی با بیان اینکه تخریب و مخدوش کردن پسترهای تبلیغاتی نیز جزو جرائم انتخابات است، گفت: تشکیل ستاد انتخاباتی بدون نشانی و تشکیل آن بدون معرفی نماینده ستاد به فرمانداری نیز جرم تلقی می شود.

دبیر ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخابات گلستان با بیان اینکه الصاق تصاویر بر تابلوهای راهنمایی و رانندگی و مدارس و ... نیز جرم است، گفت: نصب پوستر داوطلبان مجلس در غیر محل هایی تعیین شده نیز جرم محسوب می شود.

حجت الاسلام قاسمی ابراز داشت: در جلسات ستاد پیشگیری یکی از مسائل مطرح شده این مهم بود که برخی نامزدها افراد بی بضاعت را برای دریافت تسهیلات به بانک ها و یا برخی ارگان ها ونهادها معرفی می کردند و دوستان ما به دستگاه های امنیتی و نیروی انتظامی تذکر دادند تا این مهم رصد شود و در این حوزه تخلف وجود داشته باشد قطعا با آن برخورد می شود.

وی بیان کرد: گزارشی در خصوص انتخابات برسد به صورت ویژه پیگیری می شود و شعباتی را در دادسرا، دادگاه تجدید  نظر  برای این مهم در نظر گرفته شده است.

دبیر ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخابات گلستان تاکید کرد: مردم می توانند تخلفات انتحابات را از طریق سامانه سجام به عنوان «دیده بان پیشگیری» و یا شماره تلفن 09111756114 به صورت پیامکی و در طول شبانه روز اطلاع دهند.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار