مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری گلستان گفت که احزاب و تشکل های سیاسی فعال استان تاکنون برنامه مدونی برای توسعه و پیشرفت استان ارایه نداده و صرفا به سخنرانی و ارایه راهکارهای شفاهی اکتفا می‌کنند.

احزاب برنامه ‌ای برای توسعه گلستان ندارند

 گزارش گلستان ۲۴؛ حمیدرضا چوبداری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ممکن است برخی احزاب به صورت شفاهی نکاتی در مورد لزوم تقویت برخی بخش های استان گلستان اعلام کنند اما هنوز این گفتارها به برنامه هدفمند همراه با راهکار علمی تبدیل و ارایه نشده است.

وی بیان کرد: یک انتظار برآورده نشده از احزاب در گلستان، فعالیت موثرتر و بیشتر آن ها برای آشکارسازی معایب و نارسایی‌ها با بهره‌گیری از توان کارشناسان و متخصصان و ارایه آن به مسوولان برای رفع مشکلات است.

مدیرکل سیاسی استانداری گلستان افزود: نقش آفرینی تشکل های سیاسی در موضوعات اجتماعی و سیاسی و ملموس بودن این تحرکات در نگاه مردم، می تواند ضامن تداوم حیات و بقای احزاب و اقبال بیشتر جامعه به سمت آنان شود.

چوبداری ادامه داد: فعالیت احزاب در گلستان به زمان انتخابات محدود شده و امیدواریم با استفاده از ظرفیت خانه احزاب استان نقش آفرینی آن ها در روند توسعه بیشتر شود.

وی گفت: فعالیت احزاب و تشکل های سیاسی شناسنامه دار گلستان در خانه احزاب با برگزاری نشست های تخصصی چشمگیر شده اما نیازمند اهتمام بیشتر و برنامه ریزی مناسب تر است.

مدیرکل سیاسی استانداری گلستان گفت: در این استان ۳۲ حزب تحت عناوین اصلاح طلب، اصولگرا و مستقل فعالیت دارند که با بررسی شاخص هایی چون برگزاری جلسات، راه اندازی نمایندگی در شهرها، تعداد اعضای شورای مرکزی و میزبانی از همایش های ملی و استانی این احزاب رتبه بندی خواهند شد.

چوبداری به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: افزایش مشارکت مردم در انتخابات به عنوان یکی از شاخصه های نشاط و دموکراسی در جامعه، به فعالیت موثرتر احزاب و بهره گیری از ظرفیت رسانه ها وابسته است.

وی بیان کرد: در شرایطی که مردم برای تامین معیشت دچار مشکل هستند، ارایه خدمت بهتر و کمک به رفع نارسایی ها و کمبودها می تواند شرایط را برای حضور پرشور در انتخابات فراهم کند.

مدیرکل سیاسی استانداری گلستان افزود: برخی از کاندیداهای احتمالی مجلس گمان می کنند با زیرسوال بردن خدمات دولت می توانند بر آرای خود اضافه کنند اما این گونه سخنان و حمله به عملکرد دولت به نفع هیچکس نبوده و تاثیری در مشارکت مردم ندارد.

چوبداری با تاکید بر کنترل عملکرد کاندیداهای احتمالی مجلس در شهرهای گلستان گفت: فعالیت این افراد که تاثیر فراوانی در تایید صلاحیت آنان نیز دارد به صورت مستمر توسط کارشناسان فرمانداریها و بخشداریها رصد می شود.

وی افزود: برخی افراد در زمان انتخابات وعده هایی می دهند که رفع آن فراتر از توان قوه مجریه بوده و بار اضافی بر دوش دولت می‌گذارد و لازم است نامزدها از بیان مطالباتی که توان اجرای آن را ندارند، خودداری کنند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری گلستان ادامه داد: ارتقا و تبدیل سکونتگاه های روستایی به شهری و تغییر مرزهای تقسیماتی از جمله وعده های مرسوم زمان انتخابات است اما مطابق قانون همه تقسیمات کشوری در سال انتخابات مسکوت می ماند تا این فعالیت مهم و تاثیرگذار کارشناسی تحت تاثیر فضای سیاسی منطقه قرار نگیرد.

چوبداری همچنین به برخی مباحث مبنی بر وجود مشکل تقسیماتی گلستان با استان های همجوار اشاره کرد و گفت: با هیچ استانی اختلاف مرزی نداریم و خود را مقید به مرزهای تعریف شده رسمی و قانونی دانسته و از آن تبعیت خواهیم کرد.

وی افزود: پس از جدا شدن گلستان از استان مازندران و تعریف مرزهای جدید، برخی ارگان های مستقر در محدوده های مشخص شده هنوز به سمت مرزهای خود که در قانون مشخص شده عقب نشینی نکرده اند که طرح مطالبی مبنی بر اختلاف مرزی ناشی از این سوء برداشت است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار