رئیس پلیس فتا گلستان خبرداد

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان گفت: برداشت غیر مجاز از حساب بانکی اشخاص، در صدر جرائم سایبری گلستان قرار دارد.

برداشت غیرمجاز از حساب بانکی اشخاص در صدر جرائم سایبری گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ سرهنگ ابراهیم پرسا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: متاسفانه این روزها شاهد این هستیم که پیامکی به مشترکان تلفن همراه ارسال می شـود و اعلام می کنند «مشتری گرامی بانک... ، رمز دوم ثابت شما، تا مدت ۲۴ ساعت آینده غـیرفعال می شود، هـم اکنون بـرای فعالسازی رمـز دوم یـک بـار مصـرف یا پویای خودتان، در لینک معرفی شده ذیل پیامک، اقـدام کنید».

وی افزود: چنین پیامک ها اصلا معتـبر نیستند و از سوی برخی افراد سودجو، با هویت های ناشناس و با سـرشماره های مختلف و صرفاُ با هدف به سرقت بردن موجودی حساب بانکی دارندگان کارت بانکی ارسال می شود.

پرسا تصریح کرد: شهروندان به هیج عنوان به چنین پیامک ها اعتماد نکنند و تحت هیچ شرایطی، وارد صفحات و لینک های معرفی شده در ذیل آن پیامک نشوند چرا که در صورت ورود به این صفحات و درج اطلاعات بانکی و رمز عبور در آن صفحه، قطعا قربانی فیشینگ و یا صفحات جعلی خواهند شد و بلافاصله از حساب آنها برداشت غیر مجاز صورت می گیرد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه از ابتدای دی ماه سال جاری استفاده از رمز دوم یکبار مصرف بجای رمز دوم ثابت، جهت انجام تراکنش های غیر حضوری در دستور کار همه بانک ها قرار گرفته، لـذا توصیه می کنیم مشتریان بانکی که از خدمات بانکداری الکترونیک و بصورت غیر حضوری استفاده می کنند، در این فرصت باقیمانده سریعا به شعب بانک های مربوطه و یا به وب سایت های رسمی و معتبر بانک ها مراجعه کنند و نسبت به فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف خودشون اقدام کنند.

پرسا گفت: برداشت غیر مجاز از حساب بانکی اشخاص، در صدر جرائم سایبری استان قرار دارد و شهروندان باید برای جلوگیری از این امر رمز پویایی خود را فعال کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار