سرپرست پلیس فتا گلستان هشدار داد

سرپرست پلیس فتا گلستان نسبت به سوء استفاده کلاهبرداران از نام شبکه‌های رادیویی سراسری با عناوین برنده شدن شماره تلفن همراه شما در قرعه‌کشی‌های جعلی هشدار داد.

سوءاستفاده کلاهبرداران از نام شبکه‌های رادیویی سراسری
به گزارش گلستان24، وحید صاحبکاران عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: طی چند سال گذشته برخی از کلاهبرداران از طریق ارسال پیامک و تماس تلفنی اقدام به اغفال شهروندان کرده و با هدایت افراد پشت دستگاه‌های خودپرداز اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب آنان می‌کنند.
 

وی ادامه داد: در روزهای اخیر مواردی به پلیس فتا گلستان گزارش شده که افراد کلاهبردار با عناوین مختلف همانند برنده شدن سیمکارت شما در قرعه‌کشی، برنده شدن در شبکه‌های رادیویی سراسری و موارد مشابه، افراد را پشت دستگاه خودپرداز کشانده و با فریب مخاطب، فرد را به گونه‌ای هدایت می‌کنند که با دستان خودش وجه مورد نظر را به حساب کلاهبرداران واریز می‌کند.

سرپرست پلیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان خاطرنشان کرد: در برخی موارد گزارش شده که کلاهبرداران با استفاده از نام شبکه‌های رادیویی سراسری و برقراری ارتباط تلفنی زنده غیرواقعی، از احساسات شهروندان سوءاستفاده کرده و اهداف کلاهبرداری خود را پیاده می‌کنند.

وی تاکید کرد: در برخی موارد گزارش شده که کلاهبرداران با بیان برنده شدن افراد به مناسبت‌های مختلف همانند اعیاد و ایام خاص، از مخاطب درخواست می‌کنند برای ارسال جایزه مبلغی را به حساب مورد نظر واریز کنند که پس از واریز وجه تماس تلفنی قطع شده و هیچ پاسخی به افراد داده نمی‌شود.

صاحبکاران بیان کرد: نکته بسیار مهم در چنین مواردی این است که شهروندان باید دقت کنند برای دریافت جایزه نیازی نیست رمز دوم کارت، شماره CVV2 و یا هرگونه اطلاعات شخصی خود را به فرد تماس گیرنده ارائه دهند.

وی تاکید کرد: اگر هر فرد و یا ارگانی قصد واریز وجه به حساب شما را دارد، تنها نیاز است شماره کارت شما را داشته باشد و برای انتقال وجه نیاز به در اختیار داشتن هیچگونه اطلاعات دیگری نیست.

سرپرست پلیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان تاکید کرد: طی 10 ماه سال جاری بیش از 23 درصد پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا گلستان مربوط به برداشت‌های غیرمجاز، بیش از پنج درصد مربوط به کلاهبرداری رایانه‌ای و بیش از 50 درصد مربوط به هتک حیثیت و جرائم علیه افراد بوده است.

صاحبکاران در پایان ابراز کرد: شهروندان در صورت مواجه شدن با هرگونه مشکلی در فضای مجازی جهت دریافت مشاوره با شماره تماس‌های 21822967 و  21822943 تماس بگیرند و کارشناسان پلیس فتا راهنمایی‌های لازم در این خصوص را ارائه خواهند داد.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار