کمک ۱۳۰ میلیارد ریالی خیران به بقاع متبرکه گلستان، تشکیل ۷۳ تعاونی در استان و شستشوی مخزن ۵ هزار متر مکعبی آب شرب گرگان، از خبرهای کوتاه امروز سه‌شنبه گلستان است.

کمک ۱۳۰ میلیارد ریالی خیران به بقاع متبرکه گلستان و چند خبر کوتاه

به گزارش گلستان ۲۴؛ مسوول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: اهدای اعضای بدن مرحوم غلامرضا محمودی که مرگ مغزی شده بود به چندین بیمار جان دوباره بخشید.

زهرا شرکت افزود: امسال ۷ نفر در استان مرگ مغزی شدند که با اهدای اعضای بدن آنان، ۲۱ نفر به زندگی بازگشتند.

**

معاون فنی و عملیاتی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گلستان گفت: همه مرغداری‌ها واحدهای تولیدی و صنعتی برای سوخت مصرفی خود سهمیه بنزین دارند.

**

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با بیان اینکه در فصل خزان وقوع آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان افزایش می‌یابد، گفت: دوربین‌های پایش و کنترل حریق خریداری شده و بر روی دکل‌های مخابراتی نصب می‌شود.

**

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت از ابتدای سال تاکنون ۷۳ تعاونی با ۳ هزار و ۲۴۴ نفر عضو در این استان تشکیل شد که با راه اندازی آن ها، بیش از هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی در استان ایجاد گردید.

ابوالقاسم یوسفی گفت: از این تعداد، ۵۱ تعاونی تولیدی و ۲۲ تعاونی در بخش خدمات فعالیت می کنند.

**

فرماندار گرگان گفت: طبق مصوبه شورای آرد و نان، نانوایی‌های این شهرستان موظف به فروش نان در کیسه‌های پارچه‌ای هستند و عرضه پلاستیک در آن‌ها ممنوع است.

**

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: خیران گلستانی از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۳۰ میلیارد ریال در قالب طرح مودت به صورت نقدی و غیر نقدی برای انجام امورات عمرانی، فرهنگی و مدیریتی به آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان کمک کردند.

**

مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت: طرح بهبود و ارتقای کیفیت مرغ تولیدی در کشتارگاه‌های طیور استان از ابتدای دی‌ماه عملیاتی شد.

غلامرضا محرابی افزود: از این پس تمامی محصولات کشتار شده در کشتارگاه‌های استان باید با بسته‌بندی‌های جدید در درجه‌های B و A و +A در بازار عرضه شوند.

**

سرپرست امور آب و فاضلاب گرگان از شستشوی مخزن ۵ هزار متر مکعبی این شهرستان خبر داد و گفت: این اقدام در راستای خدمت رسانی و تامین آب شرب بهداشتی سالم برای شهروندان و همچنین اجرای برنامه عملیاتی شستشوی مخازن در راستای اهداف راهبردی دفتر کنترل کیفی صورت گرفت که نتیجه آن مطلوبیت کیفیت، کاهش کدورت و حذف رسوبات در سیستم های آبرسانی شهرستان است.

**

رییس اداره منابع آب شهرستان های کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان از انجام پروژه لایروبی و ساماندهی رودخانه های بالاجاده شرقی، نامن غربی و ایلوار در شهرستان کردکوی خبر داد و گفت: این اقدام در محل اراضی روستاهای بالاجاده و النگ، رودخانه نامن غربی در محل روستاهای گرجی محله و مفیدآباد و رودخانه ایلوار از محل جاده قدیم به طرف بزرگراه سراسری با هدف بهبود آبگذری رودخانه اجرا شد.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار